Hva skal jeg prøve?

Pasop

Støttemedlem
Medlem
28. jan. 2014
Innlegg
899
Sted
Ytre Enebakk
Hei, snart går min 3 årige leasingavtale ut, og jeg må finne en ny bil å lease.
Spørsmålet til dere, ærede medasylanter er, hvilke modeller skal jeg se på?

Litt bakgrunnsinformasjon:

Har nå en Mondeo premium automat med alt mulig av ekstrautstyr.
Kjører rundt 25k i året
Budsjett på leasingavtale på rundt 5000/mnd med 50k i engangssum.

Det sier seg selv at jeg for den prisen kan få mye, men ikke alt.
Vil selvfølgelig vurdere Mondeo igjen, men også Kuga er interessant Ford.
Blir vel ellers noen Toyota modeller, Nissan Quashqui (sliter med bil jeg ikke klarer å skrive navnet på), Peugeot 508 kanskje etc.

Noen gode tips til god romslig familiebil jeg fullstendig kan ha oversett? :confused:
Håper noen av dere har noen gode tips!
 
Kanskje nye Kia Optima? Dette utgår om du skal ha stv da.. Har endel Kia på jobben, Kia er up&coming, og er langt fra så kjipt som tidligere. Skoda har jo også noen fine modeller til en vettug pris.
 
Det eneste jeg kan tilføre her er at du må prøve Kuga før du evt. binder deg med en.
Flott bil til sitt bruk, men det er en av de bilene jeg virkelig ikke blir helt klok på. Stoler bare aldri helt på den..
Men det er vel som mye annet, smaken som avgjør :)
 
Var i samme situasjon som deg for en liten stund tilbake.
Mitt soleklare valg i dag utfra erfaring mht kjøreglede og økonomi:

Audi A4 :)
 
Takk for hjelpen enn så lenge, har lest tråden til Krille samt innleggene her.
Det er veldig mye skryt av nye Octavia og andre vag modeller. Mitt eneste problem er at jeg inderlig misliker Møller. Har prøvd å prøvekjøre bil hos dem ved flere anledninger (hvorfor lærer jeg aldri) og blir alltid mottatt av slicke selgere som helst så at jeg ikke kom innom butikken. Har alltid følt meg som et hår i suppen der. Og når de sliter med salg, hvordan blir da kundeforholdet etterpå?

Er det noen av dere som vet om andre forhandlere av vag utenom Møllersystemet i det sentrale østlandsområdet? Da prøver jeg gjerne vag modeller der.

Ellers ser jeg jo at Kia får skryt, dette hadde jeg aldri tenkt på, så takk for tipset.

Volvo og Opel må vel også sees på, og det samme med Audi. Hvordan er ryktet til kvalitet på, og service hos, Opel i dag?

MB har jeg tidligere prøvd men ikke likt, og BMW har jeg i en årrekke eid (523) og kunne godt tenkt meg igjen. Men siden jeg vil ha ny bil disker denne seg selv da jeg heller vil bruke penger på klokker enn bil.

Noen som har erfaring med Landrover?

Keep pouring, I look forward to an exciting springtime.;)
 
Når det gjelder opel så har de ligget på topp på blandt annet dekra sin liste over kvalitet på biler siden 2009 og personlig har jeg både fått god service mår jeg kjøpte og når jeg har service. Service har fast pris hos opel, du finner den på opel.no og så vidt jeg vet langt billigere enn andre merker. Merkeverksted har også prisgaranti. Er du i nærheten så ta en tur innom Thrane Steen på skøyen. Der har de mye fint å prøvekjøre.
 
Når det gjelder opel så har de ligget på topp på blandt annet dekra sin liste over kvalitet på biler siden 2009 og personlig har jeg både fått god service mår jeg kjøpte og når jeg har service. Service har fast pris hos opel, du finner den på opel.no og så vidt jeg vet langt billigere enn andre merker. Merkeverksted har også prisgaranti. Er du i nærheten så ta en tur innom Thrane Steen på skøyen. Der har de mye fint å prøvekjøre.

Takk for tipset, :) det skal jeg gjøre.
 
Prøvekjør Hyundai i40, tror du kommer til å bli positivt overrasket :) Ellers så åpnes det for bestilling av den nye Mondeoen en gang i sommer ;)