Hva skal man velge, 2

adio

Støttemedlem
Medlem
24. des. 2009
Sted
Bergen
Jeg følger opp jayeff, men med et veldig mye mindre budsjett. 20k, en klokke, helst noe som passer fint i skjortekanten.

Kom med forslag folkens!!

Noen får du helt nye, andre må du nok på bruktmarkedet:

Omega Speedmaster
Omega Railmaster
Omega Aquaterra
Rolex Datejust
Breitling Colt Automatic
IWC Pilot Mark XVI
IWC Pilot Spitfire XVI

Er nok mange flere, men dette er hva jeg kommer på i farten...

Lykke til i jakten ;)

AquaTerra og IWC-ur er gode alternativer!

Har en generell skepsis mot å handle i utlandet, og egentlig posten her i Norge.. Men en Oslo-tur må jeg da kunne få til!

Jeg følger opp jayeff, men med et veldig mye mindre budsjett. 20k, en klokke, helst noe som passer fint i skjortekanten.

Kom med forslag folkens!!

20 000 ny fra AD i Norge?

Se på Longines, veldig mye bra, både elegant og sportslig. Høy kvalitet både på urkasser og urskiver, highend urverk fra ETA, vanligvis i chronometerversjon, men uten sertifisering.

http://www.longines.com/watches/collections

Helst brukt da jeg ikke ser for meg at jeg skal ha uret så veeeldig lenge. Er i prøve-litt-forskjellig-modus :)

Longines med sin Master Collection har jeg sett på noen ganger, men den ligger nok litt under det jeg øn sker å bruke denne gangen! Longines er etter min mening veldig undervurdert av mange!

Omega Railmaster er et meget godt forslag.

Om man ikke ønsker å være helt A4 har Maurice Lacroix en rekke modeller som passer "skjortekanten".

Lykke til.:p

Hva med en IWC Portofino? Den ligger vel på litt over 20k
Ellers som nevnt; Maurice LaCroix har vel endel fine i den prisklassen.:)

Om noen har noe de ønsker å bli kvitt er det bare til å gi en lyd på PM! ..Moore? Frodo? :D

Denne jakten ser jeg frem til :D

+1 for Railmaster! :D

Ellers så har du jo Omega "Pie-Pan" som er veldig classy dressklokke til langt under 20k...

IWC mark xvi får min stemme. Evt foreslåtte Omegaer.
Men vurder også brukte Rolex; Explorer I og II, Datejust.

Lykke til!:D

20 000 ny fra AD i Norge?

Se på Longines, veldig mye bra, både elegant og sportslig. Høy kvalitet både på urkasser og urskiver, highend urverk fra ETA, vanligvis i chronometerversjon, men uten sertifisering.

http://www.longines.com/watches/collections

Longines har mye pent, men iogmed du ikke skal ha uret så lenge, bør du være klar over at merket dessverre faller ganske mye i verdi. :(
Min anbefaling går til IWC f.eks en Pilot Mark XVI.