Hei, velkommen til forumet.
Jeg har fortsatt tilgode å se Rolex Submariner (stål) noen gang synke i pris. Spesielt på utgående modeller. Disse går som regel bare brattere oppover (men kan variere noe i starten med både litt for lite og litt for mye svinging opp før markedet har "stabilisert" seg").
Mitt tips, er å ikke vente, men å følge godt med på tidssonen, finn og diverse facebook-forum, for å danne deg et bilde av hva klokkene legges ut for. Det er ofte lagt til litt prutningsmonn (eller rettere sagt påslag ift. hva folk har kjøpt det for som de håper å tjene penger på), og noen håper å drive opp prisen enda mer med budrunder. Dvs. prisene er ofte endel høyere enn det de går for, men man har alltids folk som kjøper likevel... Så etter hvert gjør deg opp en mening ift. hva du synes er riktig pris, og vær tålmodig, og slå raskt til om du ser en sjanse. Gå i høflig dialog ift eventuelle bud under prisantydning. Ønskes kjøpt annonser pleier også å gi muligheter, men vær oppmerksom på at enkelte da tenker at det de vil ha enda mer, siden det er du som har initiert dialogen og de kanskje ikke "må" selge. Men noen ganger er det folk som enda ikke har orket å annonsert, eller folk som har det travelt, som kanskje dropper å prøve å tyne markedet maksimalt, men heller vil ha en rask og smidig handel. Selv om modellene er ettertraktet, er det også fordi mange har kjøpt og tenker å tjene penger, dvs. det kan faktisk være mange til salgs. Og da har man større sjanser til å gjøre et bedre kjøp..
Ift. helt ny, så er det mange klokkeinteresserte som flipper ofte, har mange, og det er overraskende mange klokker som nesten ikke er brukt, så jeg ville nok slått meg til ro med en som ikke var 100% ny/ubrukt, men ta en med noen få hairlines. Det får du første uke likevel om du har tenkt å bruke klokken... Og det er jo det som er meningen med de, og submariner tåler alt, og taper seg lite i verdi selv med masse bruksmerker. Lykke til!