hva skjer med tag heuer?

Medlem
8. juni 2011
Innlegg
15
Vel, hva skjer egentlig med tag heuer?:confused:
Jeg har jobbet i 6 år med tag heuer, og mye har forandret seg de 6 årene, og før så vidt jeg har skjønt. I det hele, har jo alltid tag heuer vært meget overpriset for sine quartzklokker da mange av dem inneholder samme eta urverk som f.eks certina bruker. standard: 955.112. Ikke nok med det, nå har dem smelt inn et urverk som heter F06/f03.111. dette er da samme verket som 955 bare med veeeldig mye mer plastikk og uten reservedeler i ettertid... hmm jaa ok?
Prisene i norge ligger veldig mye høyere på enkelte modeller enn i utlandet(ikke nødvendigvis lenger enn sverige) så noen må da tjene noe sinnsykt på detta??
som nyutdannet urmaker, er ikke dette noen god start=/

Men for all del, tag heuer skal ha stor creds for gode mekaniske ur, og gode kasser, godt design so on, men sorry, for min del er det ikke værdt penga.
hva mener du?
 
Tag Heuer har aldri gjort noe interessant for min del. Bortsett fra et par morsomme Monacoer, V4 blant annet (som har en veldig spesiell løsning på "rotoren")

Heuer derimot, Monaco og Silverstone er to klassiske ur etter min mening.

heuer+silverstone.jpg


tag_monaco_v4.jpg
 
Jeg er vel ikke akkurat en av Tag Heuer største fans, og gir vel uttrykk for det så fort anledningen byr seg.;)
Horete markedsføring av overprisede klokker av middels kvalitet. Og for å være helt ærlig ikke ser spesielt bra ut heller.

MEN, så har vi det her da....:)
images


images


images


images


images


Det nye 1887-verket ser jo utrolig lekkert ut da. Ja ja, jeg vet det er en "Seiko", men lekkert likefullt.:D
 
mye kult design. sett den nye carrera? men igjenn, 32.000 for den? no way!
overpriset middels klokke ja. kjøper heller certina!
 
Kjenner til og er enig din konklusjon i forhold til urverk etc og ikke minst er det overpriset (spesielt i Norge). Og på Quartz er det jo nesten ran, spesielt på Link modelene med chrone til over 18k med samme verket som Certina bruker i sine chronoer til rundt 5k.. (chronoene til rundt 3k har samme "Plast verk" som du nevner Tag H nå tar i bruk, men de rundt 5k har det finere som kan repareres).

Men en ting skal de ha + for, de har vært/er sinnsykt gode på merkevarebygging og det lever de godt på for å si det sånn.. Det jeg da mener er at de har en merkevare som er veldig kjent verden over og at de da kanskje tar seg i overkant betalt for sine produkter, i forhold til hva du får i den "pakken" du kjøper, det er som nevnt aller verst på deres Quartz-modller.

De viser jo også til spennede ting nå om dagen med eks cal 1887, og det er jo meget positivt :) Men prisene er nok noe for høye i forhold til hva de burde være..! Detter gjelder jo spesielt i Norge da det stort sett er lavere priser i resten av verden på de fleste modeller..
 
Jeg syntes TH har utrolig mange kule sterkt limiterte modeller. V4 nevnes, en annen er Carrera Microtimer. Skikkelig kule urverk i begge to.

Ellers syntes jeg stort sett TH er overpriset. Kassedesignet mangler finessen til Omega, prisene er høye og jeg er sjeldent imponert av følelsen av å håndtere en TH.


Gi meg en vintage Heuer any day!
 
Jeg kan ingenting om quarts verkene.
Men jeg liker mange av modellene svært godt.
Selv har jeg en Carrera chrono og en Monaco.
Begge urene holder meget god kvalitet hva gjelder både kasse, skive/visere og verk.
Egentlig skjønner jeg heller ikke sytingen over markedsføringen.
Den er helt adekvat i forhold til merkets komersielle ambisjoner.
Det gjør jo ikke urene dårlige for det!!??
Hvis vi skal snakke om overpriset, prostituerte harry klokker, så ta en titt på Hublot og Panerai. Ikke akkurat smakfull verken design eller markedsføring.
Dum som jeg er, hadde jeg kjøpt de også...:cool:
 
Husk at V4 har en pris på 100.000 Sveitser franc. Da hadde jeg heller kjøpt en AP RO, en PP Nautilus og en haug med Rolexer :D

Fra spøk til revolver, personlig har jeg et elsk/hat forhold til Tag Heuer. Jeg elsker Steve McQueen Monacoen og jeg kunne gjerne hatt en Carrera Chrono.

Skal sies at jeg har to klokker fra Tag Heuer, begge quartz. Den ene, en gammel Aquaettellerannet 2000 som jeg bruker når jeg spiller golf. Har også en oransje Formula 1 chrono som jeg bruker som sommerbeater. Er spesielt fornøyd med førstnevnte ettersom den veier nesten ingen ting på nato, og den går som en klokke ;)
 
Egentlig skjønner jeg heller ikke sytingen over markedsføringen.
Den er helt adekvat i forhold til merkets komersielle ambisjoner.
Det gjør jo ikke urene dårlige for det!!??

Det som fikk det til å renne over for meg var forsøket på å markedsføre et "Swiss made" in-house verk som i grunnen var et Seiko-verk.
Nå kan jo det i grunnen bare være et kvalitets-stempel da Seiko lager noe av det mest pålitelige som er å få kjøpt.:cool:

Hvis vi skal snakke om overpriset, prostituerte harry klokker, så ta en titt på Hublot og Panerai. Ikke akkurat smakfull verken design eller markedsføring.

Joda. De er noen horer de også. Det er vel strengt tatt ingen av klokkeprodusentene som lager klokker med det edle motiv om at vi skal føle oss vel inne i de mørke og forkullede sjelene våre når vi får dem på håndleddet.;)
 
Jeg kan ingenting om quarts verkene.
Men jeg liker mange av modellene svært godt.
Selv har jeg en Carrera chrono og en Monaco.
Begge urene holder meget god kvalitet hva gjelder både kasse, skive/visere og verk.
Egentlig skjønner jeg heller ikke sytingen over markedsføringen.
Den er helt adekvat i forhold til merkets komersielle ambisjoner.
Det gjør jo ikke urene dårlige for det!!??
Hvis vi skal snakke om overpriset, prostituerte harry klokker, så ta en titt på Hublot og Panerai. Ikke akkurat smakfull verken design eller markedsføring.
Dum som jeg er, hadde jeg kjøpt de også...:cool:

Vis du da tenkte delvis på mitt innlegg, syter jeg ikke av deres markedsføring, men skryter, de er meget bra på dette:) De når ut til hele verden og er et meget kjent merke, de aller fleste har hørt om, da tenker jeg også på de som ikke er opptatt av/intersert i kokker/ur, de aller fleste har hørt om Tag Heuer, Rolex og Omega. Og dette mener jeg Tag H på en måte har utnyttet til å overprise en del av sine varer og ta seg litt for godt betalt i forhold til andre merker (vi kan vel på en måte si at mange merker gjør det, men Tag H har gjort det enda mer). Urene er ikke dårlig i det hele tatt, de er av god kvalitet:) Men er feks en Tag H formula 1 chrono til rundt 7,5k av bedre kvalitet (som ca 4,5k i prisforskjell kan forsvare) enn en Certina Poduim chrono til 3k?? De bruker begge samme urverket, stål etc, men Tag H er 200m + skrukrone vs 100m uten skrukrone, men med DS (Dobbel Security).

Synes forøverig Hublot som du er inne på virker meget overpriset i forhold til hvilken prisklasse de er i og hva du får av urverk etc, og det er det vel mange her som er enige i tenker jeg ;) (de er vel på vei med in-house ting de også, men da blir det vel atronomiske priser å se frem til). Panerai kjenner jeg mindre til.. men de har vel kanskje dratt på litt på pris på noen modeller de også, slik jeg har forstått det..
 
Det som fikk det til å renne over for meg var forsøket på å markedsføre et "Swiss made" in-house verk som i grunnen var et Seiko-verk.
Nå kan jo det i grunnen bare være et kvalitetes-stempel da Seiko lager noe av det mest pålitelige som er å få kjøpt.:cool:

Egentlig er Seikokoblingen ikke så omfattende som man skulle tro.
De kjøpte kun patentet på deler av verket av Seiko.
Men litt enig er jeg. Når de først skulle gå inhouse...
Så utrolig dumt...
Forøvrig er verket lekkert!
 
Jeg kan ingenting om quarts verkene.
Men jeg liker mange av modellene svært godt.
Selv har jeg en Carrera chrono og en Monaco.
Begge urene holder meget god kvalitet hva gjelder både kasse, skive/visere og verk.
Egentlig skjønner jeg heller ikke sytingen over markedsføringen.
Den er helt adekvat i forhold til merkets komersielle ambisjoner.
Det gjør jo ikke urene dårlige for det!!??
Hvis vi skal snakke om overpriset, prostituerte harry klokker, så ta en titt på Hublot og Panerai. Ikke akkurat smakfull verken design eller markedsføring.
Dum som jeg er, hadde jeg kjøpt de også...:cool:

+1.
Det virker å være en trend å rakke ned på TH på ulike klokkeforum. Det finnes utallige tilsvarende merker som kunne fått samme kritikken, men de "slipper unna" fordi TH har en mer vellykket markedsføring?
 
.....
Det finnes utallige tilsvarende merker som kunne fått samme kritikken, men de "slipper unna" fordi TH har en mer vellykket markedsføring?

Kort sagt, ja!

Det er derfor "alle" nye i denne klokkeverdenen mener at Rolex er noe dritt for nyrike pamper uten smak og stil også. :p Man kan jo også argumentere for at disse nykommerne tar rett. Hvem andre en Rolex hadde sluppet unna med å produsere så katastrofalt dårlige lenker og låser som de gjorde i så mange år?
 
+1.
Det virker å være en trend å rakke ned på TH på ulike klokkeforum. Det finnes utallige tilsvarende merker som kunne fått samme kritikken, men de "slipper unna" fordi TH har en mer vellykket markedsføring?

He he. Ja når de ikke disker opp med oppkonstruert stamtavle for å holde liv i illusjonen vår om vi går med et lite stykke (verdens)historie på håndleddet kan det være det samme.;)
Kjendiser du liksom. Tvi. Et klokkemerke med respekt for seg selv bruker da ikke kjendiser til å markedsføre produktet sitt?;)

Som nevt tidligere; hadde dette vært en tråd om Hublot ville du fått omtrent de samme misfornøyde gryntene da også.:)
 
Tag heuer ER overpriset!

MEN (!) de er ikke alene om dette....

Det som heldigvis er meget gjennomgående for Tag Heier sine ur er at de taper seg veldig på bruktmarkedet. Med andre ord: er du ikke første eier av klokken har du mest sannsynlig gjort et meget godt kjøp.

Det jeg synes tag skal ha "cred" for er at de ikke forsøker å være så mye mer enn de faktisk er... De forsøker ikke skryte på seg det ene og det andre. De har en lang historie, men gjør ikke noe mer ut av det enn det som er naturlig.

I tillegg har de gjort det kunstykke at nesten enhver ung mann (og en del kvinner) uten spesiell klokkeinteresse naturlig vil velge (eller i alle fall sterkt vurdere) TH når de skal kjøpe en sporty og semi-pen allround-klokke. De høster kanskje ikke "cred" blant WISene, men i det store og hele er det vel ikke der de sikter seg inn.

Har selv en Steeve mcqueen TH Monaco (caliber 12) og er meeeeeeeeeget fornøyd! Dog skal det sies at jeg er glad jeg ikke er første eier av klokken :) Kunne gjerne tenkt meg en Carrera i helgull med hvit skive og sort gator også ;)
 
He-he... Du kommer til å bli overrasket over langt værre ting enn TAG Heuer nyutdannede urmaker! Etter en del år i bransjen får jeg forstatt bakoversveis- stadig vekk, og for de av dere som har sett meg skal det endel til...

Mvh Marius