Hva slags "crystal press" - spak eller skru?

Hvor dyrt og avansert verktøy trenger man til å begynne med? (Det er vel egentlig i begynnelsen man trenger godt verktøy, men ...)

Jeg har funnet i alle prisklasser på eBay, men siden jeg ikke kjøper vanlig verktøy på Rusta eller Biltema, vil jeg helst slippe det aller simpleste. (Faktum er at jeg kjøpte en plansliper på Rusta en gang, jeg regnet med at den ville duge til å slipe en eneste bordplate ... Men nei. Den virket i temmelig nøyaktig 45 sekunder, så begynte det å ryke av den, og det luktet brent. :p ) Det er ikke det å kaste bort 50 kroner, men all tiden og alle ergrelsene dårlig verktøy fører med seg ...

Kan dette settet her være bra nok? Jeg må jo ha en glasspresse og en sånn "sticky ball" i tillegg, selvfølgelig.

Jeg har (/delvis hatt) det settet. Skrutrekkerne er ikke spesielt gode, og må slipes for ikke være for skarpe - de lager lett riper. Det var vel heller ikke alle størrelsene man trengte. Pin-pusherne (brukes til å dytte ut pinner som holder lenker sammen o.l. var ubrukelige, alle var i samme størrelse og alle var for store til flere lenker jeg har. Den blå dingsen var heller ikke spesielt god, knakk lett - kjøpte heller en i aluminium, som jeg teipet for å unngå riper. Spring bar-verktøyet hadde en løs gaffel og ingen av dem var små nok til å komme til på lenker. Men de var smale, så de fungerte godt på reimer.Begge caseback-åpnerne var OK, men absolutt ripefarlige. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke lager de "tappene" på trepunktsåpneren av noe som ikke riper metall... Pinsetten er en pinsett, men igjen, litt skarp. Du kommer sannsynligvis bedre ut av det ved å kjøpe de ulike tingene løst, til omtrent samme pris.

OK, da gjør jeg heller det. Jeg får bruke litt tid og finne noe som er brukbart, så har jeg ikke verktøyet å skylde på når noe blir ødelagt ... :(

Takker og bukker!