Hva synes dere om Raymond Weil?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Lurer litt på hva klokkeelskerne her synes om Raymond Weil. Er dette bare "en fisk i havet" av sveitsiske klokkemerker, eller har merket faktisk noe for seg ? :D

Takker for synspunkter og innspill :)

Stod en forholdsvis lang artikkel om RW og dets historie i det forrige nummeret av WatchWorld (Volume 4- Issue 3 autumn 2009)

Har litt kjennskap til merket fra før og har litt sånn bob bob mening om merket.. (hverken fugl eller fisk ? )men ved å lese historien til selskapet, som egentlig aldri skulle lage et ur med gull i, fikk jeg litt mer "respekt" for merket og ders grunnidee for produksjon av ur, var jo/eller er god.
Når det gjelder deres sortiment, må jeg si deres modell Don Giovanni er den som har et ganske stillrent og coolt i design mm. Også spennendes å se hvordan deres nyeste, og store modell, Nabucco slår ann blandt publikum..?

M

Kjøpte denne i 1998. Synes den var helt nydelig den gang, men er ikke mye brukt de siste årene.
ETA 2893 verket har fungert helt greit til i dag, hatt den inne på service en gang. Sånn sett har jeg ikke noe negativt å si om RW.
Eneste er at designet på de fleste modellene ikke faller helt i smak hos meg. Det blir litt anonymt og kjedelig med noen få unntak. Har derfor ingen planer om å kjøpe RW igjen.
Beklager det dårlige bilde, her altså en 90'talls RW Parsifal GMT med en ca 40mm kasse. :)

imgp0835.jpg