Hva tror dere om denne?(trenger råd da jeg er på nippet til å kjøpe!:S) YMII WG

Medlem
1. des. 2010
Sted
Haugesund
Hva tror dere om denne? Jeg har fått tilbud om å kjøpe denne YMII`en til en billig penge.
Kjøper er bosatt i australia, men er engelsk statsborger. Har fått tilsendt ett bilde med klokken og
en lapp hvor jeg har bedt han skrive en beskjed for å sjekke at han faktisk har uret. Personen
har også sendt en kopi av passet sitt.

fsfsx.jpg

Hva sier dere? Det følger med boks og papir og alt virker jo veldig flott. Men med en så stor sum penger
blir man fort nervøs:S

Jeg synes klokken er tøff :)

MEN, mange andre her inne kommer ikke til å være enige i det :p

Det er mye penger å sende avgårde. Muligheten for å bli lurt er absolutt tilstede. Jeg ville ikke ha handlet slike klokker fra folk jeg ikke vet om jeg kan stole på. Skal du handle slikt, gå gjennom AD eller trusted sellers på TRF :)

Det at du får muligheten til å kjøpe den for en billig penge, bør i hvert fall sette deg i littegranne alarmberedskap...

Husker jeg handlet klokke av en amerikaner en gang. Fikk kopi av førerkort m/adresse. Så sjekket jeg EXIF info på bildene hans og de var tatt med iPhone med geotagging. Stemte på en prikk det, og jeg ble veldig beroliget.

Bruker man visa, paypal og får noen gode referanser er vel saken rimelig grei.. Hadde fortsatt vært i veldig tvil, når det er tilsynelatende snakk om mye penger..

Bruker man visa, paypal og får noen gode referanser er vel saken rimelig grei.. Hadde fortsatt vært i veldig tvil, når det er tilsynelatende snakk om mye penger..

Ikke stol for meget på paypal! Og, uansett blir det en helsikkes papirmølle å skulle få pengene tilbake. I hvert fall dersom selger hevder at han har sendt deg "the real deal", men at DU forsøker å lure HAM.

Ikke stol for meget på paypal! Og, uansett blir det en helsikkes papirmølle å skulle få pengene tilbake. I hvert fall dersom selger hevder at han har sendt deg "the real deal", men at DU forsøker å lure HAM.

Paypal skal ikke brukes da selger ikke bruker dette vistnokk. Det er snakk om ren bank til bank.

Om noen har noen tips om hvordan man kan sikre seg best mulig tar jeg gledelig imot det :D

Når det gjelder klokken, så er jeg tilbøyelig til å mene en YM II i WG er kul. Tøff.

Når det gjelder betaling....
Bad feeling.
Jeg ville aldri overført beløp som bank-wire til en helt ukjent person. Mulig mannen er ærligheten selv, men følelsen og usikkerheten i en slik transaksjon klarer jeg ikke frigjøre meg fra. Så fra mitt ståsted; - no go på den delen av ditt case.

Be ham sende det til familie/venner i UK (eller annet nærliggende land) som du flyr billig nedover og plukker det opp hos.
Tatt i betraktning du antyder å få uret for "en billig penge", kan du la noe av marginen gå med til dette, og på den måten gi deg sikkerheten du vil føle av å kjøpe the real deal. Synes han det blir for mye hassle, så er jo kanskje det også et slags svar...
Men det er nå mine USD 0,02.:cool:

Uansett; - lykke til! Det er som sagt et spesielt og kult ur.

Jeg stoler ikke på folk som sier at de ikke bruker Paypal uten noen spesiell grunn. Det tar deg 10 minutter maks og sikkrer deg et salg av en klokke til sikkert 100k.

Om du har planer om å selge den videre vil jeg tro at risikoen er veldig mye større enn en eventuell gevinst.

Jeg stoler ikke på folk som sier at de ikke bruker Paypal uten noen spesiell grunn. Det tar deg 10 minutter maks og sikkrer deg et salg av en klokke til sikkert 100k.

Problemet med Paypal er at kjøperen har mye bedre sikkerhet enn selger, så jeg skjønner godt at noen holder seg unna.

Hvor har dette tilbudet kommet fra? Et klokkeforum eller GarageSalesAustralia.com?

Dersom selgeren er aktiv på diverse klokkefora kan man danne seg et visst inntrykk av seriøsiteten. Jeg ville lagt ned ganske mye forskningsarbeid før jeg overførte en slik sum til Australia.

Som JoLu sier.

Den eneste måten dette kan være i nærheten av forsvarlig er at selger er en major player på forumene.
Alt annet: walk away mate
hat_2.gif

YM II er ikke akkurat min favoritt, men denne i WG var usedvanlig flott.
Som foreslått ovenfor her så mener også jeg at selger bør kunne ordne seg med paypal-konto. Dette er, som Mathfjeld Skomaker sier, gjort på ti minutter.

Det er vel også et poeng hvor stor "gevinsten" din blir om du kjøper denne kontra en annen som du finner innenfor rimelig reiseavstand.

Men klokka er pen - ingen tvil om det.

Prisen er kjempe fin, så det er noe som gjør meg ekstra usikker.
Prisen ble satt ved auksjon, hvorav bruker ikke har noen tilbakemeldinger.

Jeg skal prøve å overtale personen til å bruke paypal, tror egentlig bruker gjør seg vrang da han må betale avgift
via paypal og ikke er fornøyd med sluttsummen av auksjonen i tillegg! Men, jeg føler fortsatt ikke jeg er sikret.

Det er greit å kjøpe en Orange Monster fra Hong Kong, men en YM fra en fremmed aussie tror jeg hadde stått over... Blir fort mye "styr". Et klokkekjøp bør ikke inneholde en nervetest og søvnløse netter! Dra til Haugesund og få kake på kjøpet istede :)

Det er greit å kjøpe en Orange Monster fra Hong Kong, men en YM fra en fremmed aussie tror jeg hadde stått over... Blir fort mye "styr". Et klokkekjøp bør ikke inneholde en nervetest og søvnløse netter! Dra til Haugesund og få kake på kjøpet istede :)

+11111111

Jeg blir svett i nevene bare av å lese denne tråden ;)
don`t do it - buy the seller not the watch som det så fint heter! og er noe for godt til å være sant osv...

+11111111

Jeg blir svett i nevene bare av å lese denne tråden ;)
don`t do it - buy the seller not the watch som det så fint heter! og er noe for godt til å være sant osv...

Enig med det du sier, men på den andre siden har jo selger vert veldig vennelig med å poste kopi av pass, og ikke minst bilde av ur og bokser med en lapp hvor han selv har skrevet ett tilfeldig ord jeg har valgt.

Det er utallige ting som sier NEI, men ett par fine som sier JA:) Ikke lett det her! hehe

Personlig hadde jeg ikke tatt sjansen på dette, er vel, uansett bra tilbud eller ei, en god del penger å sende over "dammen"! Og er tilbudet veldig bra høres jo det litt merkelig ut også.. Hvorfor skal han selge den til lavere pris enn det han kan av få av andre til deg??

Jeg var oppe i samme situasjon for en god stund siden. Uret det var snakk om da var en Audemars Piguet til godt over 80k. Selger hadde 8 positive tilbakemeldinger på eBay, men det var også det. Jeg var selv i USA på den tiden og tok en råsjans rett og slett. Overførte pengene via bank wire og hadde to søvnløse netter før jeg mottok en pakke fra FedEx. Heldigvis inneholdt denne klokken - og handelen gikk veldig pent for seg. Dog vet jeg ikke om jeg hadde tatt den risikoen igjen..