Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Medlem
21. aug. 2011
Sted
Oslo
Fikk akkurat høre en litt morsom historie av en kamerat.
En onkel av han var å gikk en skitur oppe på fjellet, og kom til et form for toalett.
Han måtte litt på do, så satt seg derfor ned for å gjøre sitt. Plutselig hørte han noen lyder under seg, han reiste seg opp å kikket ned i "toalettet". Da så han plutselig en person romstere rundt i bokstavelig talt møkk, denne personen hadde da klart å miste Rolexen sin ned i doen, og rotet rundt der nede for å finne den.
Han ble hjulpet opp, dekket av møkk, men med Rolexen i handa. Trenger vell ikke si at den personen var ganske pinlig berørt, og jeg vil ikke tenke meg hvordan skituren tilbake var.
Så over til spørsmålet, hva hadde dere gjort hvis dere kom i den situasjonen? Eller er det noen som har opplevd lignende situasjoner, der rasjonell tankegang settes til side for å redde klokken?
Personlig vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort, tror det er noe jeg måtte tatt på sparket der og da. Eneste jeg vet er at jeg ikke ville gjort det for noen Seiko OM, uansett hvor mange minner den klokken hadde hatt.

snu på flisa og tenk hvor mye du skulle hatt for å gjøre nettopp dette. Deretter sammenlikner du denne summen med hva uret er verdt og du havner enten over eller under skjæringspunktet ditt.

Personlig er jeg villig til å ofre en del "komfort" for 50-60.000kr

ble litt forvirra av trådstarter og første svar som har ganske så like skjermnavn....

Ja, jeg tror nok jeg ville gjort mitt beste for å fiske opp klokka, med mindre det var noe skikkelig billig ræl (under 1000). Men, kanskje enda viktigere, ville jeg aldri havna i den situasjonen. Det er for lett å unngå å miste klokka si nedi dass, syns nå jeg.

ble litt forvirra av trådstarter og første svar som har ganske så like skjermnavn....

Ja, jeg tror nok jeg ville gjort mitt beste for å fiske opp klokka, med mindre det var noe skikkelig billig ræl (under 1000). Men, kanskje enda viktigere, ville jeg aldri havna i den situasjonen. Det er for lett å unngå å miste klokka si nedi dass, syns nå jeg.

Ja jeg ser ikke helt hvordan det er mulig!? Slått lenka bort i ringen når han tok seg et tørk!? Jeg ville latt klokken ligge.. Men er det utedass, så kan den jo som regel åpnes bakfra og da kan man jo spa ut møkka.. da hadde det jo ikke vært noe problem.. Men hoppe oppi? No Way

Edit: Endrer meg.. Dem går på ski? Ergo det her er på vinteren? :p Alt nedi den doen ville vært igjenomfrosset? Da hadde det kanskje ikke vært så stress alikevell ;) Tror noen kanskje har smurt litt tykt på når dem sier at han var dekket i møkk?

Edit: Endrer meg.. Dem går på ski? Ergo det her er på vinteren? :p Alt nedi den doen ville vært igjenomfrosset? Da hadde det kanskje ikke vært så stress alikevell ;) Tror noen kanskje har smurt litt tykt på når dem sier at han var dekket i møkk?

Det er jo sant, tenkte ikke på det, vet jo ikke akkurat hvordan type do det var :p
Men vet jo fort hvordan sånne historier blir ;) Men la oss si at det faktisk var varmt og godt inne på toalettet, litt spennende å høre hva personer her inne hadde gjort for å redde klokken.

Ser for meg ein scene i "Hodejegerne" når eg les dette ;)

Dersom klokka hadde hatt stor affeksjonsverdi så hadde eg nok prøvd å få tak i den.
Elles hadde den fått ligge. Kunne seinare lest i avisene om den som hadde funne "Flott klokke i utedo", så kunne eg meldt meg og betalt ein liten dusør i finnarlønn.

Ja jeg ser ikke helt hvordan det er mulig!? Slått lenka bort i ringen når han tok seg et tørk!? Jeg ville latt klokken ligge.. Men er det utedass, så kan den jo som regel åpnes bakfra og da kan man jo spa ut møkka.. da hadde det jo ikke vært noe problem.. Men hoppe oppi? No Way

Hvordan det er mulig? Enkelt, fyren er vill etter ur og benyttet anledningen til å se litt ekstra godt på gullet sitt. At han var slepphendt, det er en annen sak....

Mange litt underlige ting

med denne historien.
Hvis jeg rotet rundt i møkka hadde jeg passet på å rope høyt når det kom nye kunder. Kjedelig med ny frisyre.
(Eller jeg hadde vært helt stille.)
Jeg hadde ihvertfall ikke gitt meg tilkjenne midt i prosessen.

Letemannen ble hjulpet opp ???
Har han krabbet ned i hullet først. Ikke noe bakdør/lem og gå ut/inn av ?

Såfremt ingen oberbeviser meg setter jeg den på kto for morsom vandrehistorie.

Men at det har skjed at noen har mistst klokka i potta, det er jeg sikker på................

Jeg skal ikke prøve å finne hull i historien, og setter heller ikke spørsmålstegn ved hvordan man kan miste klokka i dassen, men kan konstatere at jeg ville strukket meg langt for å fiske opp verdier av Rolex-dimensjoner. Møkka kan alltids vaskes bort.. :cool: