Hvem foretar taksering av Rolex?

Medlem
6. juli 2010
Sted
Oslo
Hei alle sammen!

Jeg lurer på hvor man kan dra for å få sitt Rolex ur taksert?
De fleste forsikringsselskaper krever en taksering fra norsk ad når uret skal forsikres.
Jeg vet at Bjerke ikke gjør dette lenger hvis uret ikke er kjøpt der.
Hvilke forhandlere gjør dette?
Jeg bor i Oslo, så hvem er nærmest?:)

Håper noen kan hjelpe:)

Om du har et litt ok forsikringsselskap krever de kun bekreftelse på nypris. Dette får du hos Bjerke.

Om du har et litt ok forsikringsselskap krever de kun bekreftelse på nypris. Dette får du hos Bjerke.

Det eneste jeg fikk av Bjerke var en utskrift av prislisten. De ville ikke sette et stempel for å bekrefte at det var fra dem engang.
Dette var i Karl Johan's gate.
Nå var dette en Breitling da, men regner med de ikke gjør det noe annerledes med Rolex?

Jeg har IF.

Er det noen som foretar taksering hvis man uansett skulle trenge det og Bjerke fortsatt ikke er behjelpelige?

Takk for svar:)

Dette fikk jeg også på en Breitling, holdt for mitt selskap.

Poenget med en forsikring er for min del at jeg skal kunne erstatte objektet om det går i stykker/mistes. Om du da har en litt sliten Sub med riper i lenka og merker i bezelen blir denne da takstert til rundt 15'(et eksempel). Om du da mister klokka får du 15' som er nok til at om du har litt flaks får du tak i en brukt sliten sub som noen andre har satt sjela si i å slite ut.

Er det ikke da bedre å betale en høyere premie for å så om uhellet skulle være ute få penger til å faktisk kjøpe et pent ur?

Ang. takst så tror jeg jeg hadde funnet Rolex AD i Oslo på nettet å tatt en ringerunde.

Dette fikk jeg også på en Breitling, holdt for mitt selskap.

Poenget med en forsikring er for min del at jeg skal kunne erstatte objektet om det går i stykker/mistes. Om du da har en litt sliten Sub med riper i lenka og merker i bezelen blir denne da takstert til rundt 15'(et eksempel). Om du da mister klokka får du 15' som er nok til at om du har litt flaks får du tak i en brukt sliten sub som noen andre har satt sjela si i å slite ut.

Er det ikke da bedre å betale en høyere premie for å så om uhellet skulle være ute få penger til å faktisk kjøpe et pent ur?

Ang. takst så tror jeg jeg hadde funnet Rolex AD i Oslo på nettet å tatt en ringerunde.

Ja, det har du helt rett i.
Jeg leverte min Breitling til Urmaker Larsen på Sandvika storsenter, han skrev ut et ark hvor han fylte inn serienummer, at det var ekte og hva et tilsvarende ur koster nytt i dag.
Dette holdt også for forsikringsselskapet mitt.
Men poenget er, dette gjør ikke Bjerke lenger.
Så da trenger jeg en Rolex forhandler som er villig til å skrive et dokument som forklarer hvor mye et tilsvarende ur som det jeg har koster nytt, slik som Urmaker Larsen gjorde:)

Trodde bjerke gjorde dette jeg.. De kunne ihvertfall gjøre det for meg for et halvt år siden. Uansett, jeg krysset gaten og sparte 300 spenn. (Gikk altså til Alf Lie)

Trodde bjerke gjorde dette jeg.. De kunne ihvertfall gjøre det for meg for et halvt år siden. Uansett, jeg krysset gaten og sparte 300 spenn. (Gikk altså til Alf Lie)

Ringte akkurat Bjerke nå, de gjorde ikke det med klokker som ikke var kjøpt hos dem.
De gjorde det tidligere men slutte med det av en eller annen grunn..
Alf Lie har vel ingen mulighet til å gjøre dette siden de ikke fører Rolex?

Er det noen andre som vet hva man kan gjøre?

De gjorde det på min Rolex ihvertfall. Er vel ikke noe krav om å være AD for å skrive forsikringstakst.