Hvilke forhandler burde man velge ?

Medlem
3. okt. 2016
Sted
Oslo
Så jeg er i markedet for å kjøpe min første "luksus" klokke, og har sett meg ut en omega seamaster 300. har vært på diverse forhandlere og prøvde den på noen ganger, men jeg er litt usikker på hvor jeg burde kjøpe den fra. Først tenkte jeg kanskje at brukt markede var veien å gå, men vet akkurat hva jeg er ute etter og vil ikke kjøpe en annen klokke fordi jeg sparer noen tusen.

Jeg bor i Oslo så det er en del forhandlere som fører omega og alle selger klokken til rundt 53 000kr ( http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/omega-klokker/omega-seamaster-300/). men samtidig finner jeg klokken for 10 000kr billigere på urverket.no ( http://www.urverket.no/omega-seamaster-diver-300m-master-co-axial-41mm-sort-stal-p-46270.html) som gjør meg veldig usikker. Liker å ha nærhet til en urmaker hvis noe skulle gå galt men er det verdt 10 000kr? har hørt at man kan prute litt hos norske forhandlere, evt hvordan burde man gå fram da ?

Du har vel garanti uansett. Du får kanskje ikke noe ekstra service, men ved feil må en AD ta den inn uansett.

Rett meg hvis jeg tar feil..

Fått en omega derfra nå nettopp. Helt uproblematisk og jeg sparte også 10k.

Hvis det skulle være en garantisak og man skal levere klokken inn, må man gå gjennom urverket, eller kan man levere den gjennom en hvilken som helst omega forhandler så kan de fikse det ? evt har noen erfaring med garantisaker hos urverket.

Med fullverdig garanti kan du gå direkte på AD, men først ville jeg uansett forsøkt meg på en pruterunde til hos AD. Å nærme seg Urverket.no sitt prisnivå burde ikke være noen umulighet.

Man kjøper av AD. Opparbeider du deg et hodt kundeforhold, er det alltid lønnsomt på sikt.

men går det an opparbeide seg et godt kundeforhold hvis man bare handler ett ur? det gode kundeforholdet bør merkes fra første øyeblikk, og alle eventuelle påfølgende henvendelser - særlig ved reklamasjoner. først da legges premissene for et videre og varig godt kundeforhold.

for mange år siden var jeg medarbeider i en forretning med lange tradisjoner i oslo sentrum. vår policy var at unge nysgjerrige og pengesvake ungdommer skulle få lov å klå og spørre ganske fritt, for dette var forhåpentlig morgendagens kunder. det ser ut til å ha virket bra; butikken er fremdeles ledende i sin sjanger, og er godt oppdatert etter nesten 100 års drift i samme lokaler. vi skilte aldri på hanekam eller hentesveis :D

• Liker
Reaksjoner: aksgro og westmouth
men går det an opparbeide seg et godt kundeforhold hvis man bare handler ett ur? det gode kundeforholdet bør merkes fra første øyeblikk, og alle eventuelle påfølgende henvendelser - særlig ved reklamasjoner. først da legges premissene for et videre og varig godt kundeforhold.

for mange år siden var jeg medarbeider i en forretning med lange tradisjoner i oslo sentrum. vår policy var at unge nysgjerrige og pengesvake ungdommer skulle få lov å klå og spørre ganske fritt, for dette var forhåpentlig morgendagens kunder. det ser ut til å ha virket bra; butikken er fremdeles ledende i sin sjanger, og er godt oppdatert etter nesten 100 års drift i samme lokaler. vi skilte aldri på hanekam eller hentesveis :D
Det er så bra innstilling @holmby ! Jeg er nå 30 år og en av de som inntil for noen år siden var "morgendagens kunde". Ville aldri gått tilbake på Bjerke og handlet hadde jeg følt meg sett ned på av personalet ved tidligere anledninger.

takk for det @aksgro :)

husker jeg som ung tenåring var sjukt interessert i patek calatrava 5119, etter langvarig annonseeksponering i house & garden (ja, jeg vet: var en raring som kastet meg over min mors interiørblader lenge før skolealder); en vakker dag gikk jeg forbi alf lie, og vipps! var jeg inne i forretningen :cool: der var det en særlig stemning, for å si det mildt, en butikk som slett ikke så ut som en vanlig butikk; 3 alvorspregede gamliser (herrer) informerte meg - uten nykker - detaljert om betydningen av mekaniske ur i kategorien top-of-the-pops, og jeg fikk også gode råd med på livets veg :D etter denne opplevelsen var det gitt at hvis jeg skulle ønske et fantastisk ur en gang i framtiden, så var det nettopp hos alf lie min sprengfulle sparegris skulle slaktes ;)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Huygens og aksgro