Hvilke klokke bruker du til strandliv og bading?

fjk

Medlem
5. feb. 2010
Sted
Bergen
Hei,

Tenkte det ville være artig å starte en tråd om hvilke klokker som brukes om sommeren, på stranden og til bading. De fleste her inne har nok en eller annen diver, men hvor ligger terskelen for å benytte de dyreste klokkene i feks saltvann?

Post gjerne en kommentar om:
  • Din sommerfavoritt
  • Mening om hvor terskelen for å ta med dyre ur i sjøen
  • Bør dyre divere generelt sett bruker slik de er ment?
  • Bilder er selvsagt alltid velkommen! :)

Selv har jeg fire divere. Seamaster 300M, Helson Shark Diver, Breitling SOH - og snart (forhåpentligvis) en subc. For min del har Seamasteren høy affeksjonsverdi, så denne går ikke i sjøen. Helson er definitivt et ur jeg tar med meg i sjøen (prøver selvsagt å nå 2000M fridykk, så da trenger jeg sharkie på min arm ;). Subc'en kommer nok til å bli en "semi beater" for min del. Den kommer jeg til å vurdere å ta med på stranden.

Så, hva er din favorittklokke til sjø- og strandliv?

Dette er min go-to klokke når det ventes vann, salt og sand. Har en sommer-beater til på vei inn, men den tror jeg skal holdes unna det verste solkrem-kjøret da den er på gummirem;);)

a2aac671.jpg

Jeg ser ingen grunn til å spare suben for dette, hvis ikke den tåler det vet jeg ikke hvilket ur som kan:confused::confused: Jeg kan faktisk ikke tenke meg en eneste situasjon den ikke er egnet eller jeg ville tatt den av (bortsett fra at den er ubehagelig til sykling og ikke er mitt førstevalg når penstasen skal på..)

Ah, det var jeg jo egentlig klar over :) Benyttet tidligere en gammel Seiko til dykking. Solkremmen gikk aldri av, nei.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt på denne komboen i sommer. Orient New Mako på gummi fra singularstraps.se. Kanskje jeg må revurdere og sette på en nato isteden hvis det er slik at solkrem og gummi ikke funker...

2011-04-27104439.jpg

Nei, for all del... Gummi funker bra det også, selv om det kan bli litt klinete. Men det bader du vekk!

Men min nye sommerbeater er av slaget jeg helst ikke utsetter for denslags behandling:p:p

Liker måten du bygger opp spenningen og forventningene til din nye sommerbeater! ;) Gleder meg til å se hva spennende du har på gang!

5a0544a4.jpg

Klokkebilder303.jpg

5004757691_550c3ec0c7_z.jpg

3681379116_54dab1c2dc_z.jpg

3687324899_3633a29ee8_z.jpg

Alt ettersom. Det viktigste er at man sørger for at klokkene som brukes er skikkelig tette. I år har jeg bare trykktestet Suben, og Seikoen tar jeg ikke så tungt på. Så da blir det vel de to som må til pers :D

HAr nettopp trykktestet alle Rolexene, så de må nok til pers en etter en. Riktignok er faren høy for at det blir mye Explorer II og Sub no-date!

Mogens; om det er uret jeg tror det er gleder jeg meg til å kunne spare sammen penger for å kjøpe det av deg på et senere tidspunkt...!

HAr nettopp trykktestet alle Rolexene, så de må nok til pers en etter en. Riktignok er faren høy for at det blir mye Explorer II og Sub no-date!

Mogens; om det er uret jeg tror det er gleder jeg meg til å kunne spare sammen penger for å kjøpe det av deg på et senere tidspunkt...!

Er nok ikke samme uret, men det kan jo hende det ligner;);)

Skjønner ikke hvorfor ikke Seamasteren skal få være litt mester i sjøen innimellom, så den bades med.

Samme med Doxa, jeg har lest at Dirk Pitt bader med sin, så det gjør jeg jammen meg med min også! ;)

Dette er det nærmeste jeg kommer bading i norske farvann (og verden generelt) og da bruker man hverken klokke eller solkrem :p Redningsmannen brukte heller ikke klokke, skuffende nok... Så, det ble ikke noe spotting heller.

224199_9856005646_903500646_445457_6077_n.jpg

225004_9856030646_903500646_445470_4138_n.jpg

Jeg ser ingen grunn til å spare suben for dette, hvis ikke den tåler det vet jeg ikke hvilket ur som kan

Enig. Sub her også, men med ett unntak: Hvis jeg vet at dagen skal tilbringes på en sandstrand, blir det uten klokke eller eventuelt med et billig dykkerur. Jeg er ikke redd for skraper, saltvann, dybder eller solkrem, men tanken på små sandkorn som gnisser seg inn under bezelen og i lenkeleddene og låsen og gjengene og alle andre steder gjør den allerede nokså ubehagelige opplevelsen som menneskelig grillspyd helt uutholdelig.

Enig. Sub her også, men med ett unntak: Hvis jeg vet at dagen skal tilbringes på en sandstrand, blir det uten klokke eller eventuelt med et billig dykkerur. Jeg er ikke redd for skraper, saltvann, dybder eller solkrem, men tanken på små sandkorn som gnisser seg inn under bezelen og i lenkeleddene og låsen og gjengene og alle andre steder gjør den allerede nokså ubehagelige opplevelsen som menneskelig grillspyd helt uutholdelig.

+1 :)

Det blir nok Doxa for min del. Jeg er av den oppfatningen at klokker er til for å brukes! Lettere i teorien enn i praksis ;)

IMG_0025.jpg
[/IMG]

Blir nok Breitlingen min som blir sommerbeater i år, som ifjor. Har masse fine riper på spennen etter møter med svaberg, noe som ikke plager meg i det heletatt :)
Tror ikke det blir så mye sandstrender på meg i sommer, men her er ihvertfall et bilde fra Singapore i vinter
20022011478.jpg

Har også brukt Seikoen min, men ettersom den ikke bestod trykktest etter bytte av glass blir det desverre ikke noe bading på han i år..