For det første: Jeg er helt enig med Jayeff i at det viktigste er om du liker klokken selv. Det er mange her inne med flotte klokker som jeg selv ikke ville kjøpt, og jeg har mange klokker som andre, like klokkeinteresserte, ikke ville hatt på armen. Hvis du ikke hadde spurt hva TS`erne synes om klokken, ville jeg ikke kommentert det. Dessuten er det slik at smak utvikler seg over tid. Klokker jeg engang var svært begeistret for, synes jeg idag er kjedelige, og omvendt. Hvis du liker Aquaraceren, synes jeg du burde kjøpe den og ikke bry deg om hva en middelaldrende grinebiter på et klokkeforum måtte mene om den.
Min skepsis til merket skyldes følgende: En gang var Heuer har en ledende sportsurprodusent, kjent bl.a for sine kronografer, var med på å utvikle et av de første automatiske kronografverk og var av de mest innovative merkene i industrien. Etter at ryggen brakk ble de kjøpt opp av TAG, som ved hjelp av historien, merkenavnet og en inntil da usett agressiv markedsføring begynte å selge det som etter min mening er nokså uinteressante og motepregede ur med generiske verk og middels finish til en høy pris. De har de lykkes godt med, og all ære til dem for det. Men selv ville jeg ikke kjøpt en. Til den prisen finnes mange langt mer interessante klokker med samme verk.
(Nå kan det med styrke innvendes at det jeg har sagt om TAG Heuer kan overføres til de fleste andre merker. Jeg sitter i et skjørt glasshus som kritiserer overprisede markedsføringsprodukter med en Rolex på håndleddet. Når jeg likevel mener det er forskjell på TAG Heuer og for eksempel Omega som også langt på vei er mer markedsføring enn innhold, er det dels pga designet, dels pga de historiske linjene, og dels av samme irrasjonelle grunner som gjør at jeg aldri ville kjøpt en Toyota uansett hvor god den måtte være.
)