Hvilken av dem?

Medlem
22. nov. 2010
Sted
Bergen/Stavanger
Jeg trenger en skikkelig hverdagsbeater og jeg elsker seiko. Så:

Hvilken av dem?

SEIKO Prospex 200M Titanium Diver 6R15 SBDC007 "Shogun"

(Bildet er tatt av Joepete, håper det er ok? )

Info her.

Eller:
SEIKO Prospex 200M 6R15 SBDC001 "Sumo" ?

Info her.

Eneste som er litt kjipt er at de er 44 mm..er litt i største laget..men det kan jo være at de ikke føles så store på hånda. Noen som har noen erfaringen med dette?

Hva tyckar ni? :)

Her hadde jeg godt for alt 1, selvom jeg ikke er noe særlig fan av Titan, men da blir den jo litt lettere også, i forhold til størrelsen:) Alt 2, synes jeg ikke er like fin estetisk, og jeg har store problemer med å like kronen klokken 4-5 vis det da ikke er en tilsvarende kl 1-2! Har ellers 0 erfaring med noen av de to, og gir kunn tips etter utseende og personlige preferanser;)

Stemmer på Shogun, utelukkende basert på det estetiske!

Samme urverk, og man kan vel kanskje anta at kvalitet og finish er sammenlignbar!?

Har en svart Sumo med Yobokies' bezel insert. Kjøpte den i et anfall av sinne da min ombygde SKX007 ikke klarte trykktesten og jeg "trengte" en dykkerklokke. Sumoen blir mye brukt til daglig, men jeg er ganske forsiktig med den siden den ikke har safirglass.

Selv sliter jeg med ideen om Hardlex på en dagligklokke til 1300 USD + moms. Egentlig sliter jeg også med ideen om en Seiko dykkerklokke til halvparten av en Marine Master når man kan få en Marine Master for kun det dobbelte.... :) Selv om den jo også har Hardlex....

Finishen på Sumoen er fantastisk for prisen, og det samme er passformen på mitt tynne men flate håndledd. Lugsene sitter veldig lavt og langt ut fra kassen, slik at klokken kommer mye tettere på håndleddet enn f.eks. en SKX007 som balanserer oppå. Dette er den tyngste klokken jeg eier, men samtidig en av de som sitter aller best.

Anbefaler å maile Yobokies og høre om han har en eller begge av disse (og evt. ny bezel insert til Sumoen). Jeg kjøpte Sumoen min av ham til omtrent 100 USD mindre enn alle de andre skulle ha.

Shogun knepent foran Sumo.
For meg blir det titan og bezelfont som avgjør.
Den ser rett og slett litt kvassere ut.:)

Viserne er finere på Sumo'en. Kronen i kl.4 posisjon er også litt frekt.:cool:

Bezelfont på Sumo er det aller letteste å gjøre noe med.

Her er Yobokies' bezelring til venstre, original til høyre:

IMG_8483.jpg

Takk for all respons folkens! :) Jeg syns at "Shogun" er den vakrestes. Utrolig flott og røff klokke. Men Den er jo ca dobbelt så dyr som Sumoen.. + skulle gjenre prøvd begge to på armen. Plutselig er de for store.