Hvilken diver bør jeg gå for?

Medlem
10. sep. 2013
Innlegg
55
Hei,

Jeg har lenge gått og tenkt på å skaffe meg en mekanisk klokke, og ender ofte opp med å kikke på divere. Jeg er ganske ny når det gjelder klokker, så kjenner ikke så godt til alle merkene, og hvordan kvaliteten er i forhold til hverandre. Jeg har fått med meg at Invicta ikke er noe å satse på, så hopper glatt over de. Så hvilken bør jeg velge? Foreløpig står det mellom:

Seiko "Sumo"
Certina DS Action Diver
Steinhart Ocean

Tar også i mot tips til andre modeller med takk.
 
Redigert:
Jeg hadde valgt Sumo, den er knalltøff! :cool:

2jb2jra.jpg
[/IMG]
 
Av de du nevner ville jeg gått for Certinaen, men jeg ville nok også gått for Helson shark diver. Også kanskje kjøpt en skx009 som en billig ekstraklokke
 
+1 for Helson. Bransjens beste kundeservice (har en klokke på vei dit, som er utenfor garanti, hvor de allikevel gjør service gratis), og ikke minst: steintøffe klokker.

Forøvrig er min mening at Seiko alltid er kuult.
 
Takk for tipsene. Hadde ikke hørt om Helson før, men skal ta den opp til vurdering. Ellers virker det som Seiko og Certina leder foran Steinhart. Er ikke Steinhart av samme kvalitet, eller?
 
Steinhart`en er vel først og fremst en homage, mens de to andre står mer på egne ben sånn designmessig.
Synes jeg da..
 
Det hjelper vel også om du spesifiserer Steinhart Ocean One (ripoff av Rolex Sub) eller Ocean Two (IWC Aquatimer-inspirert, men mye mer originalt design). Sistnevnte er en (IMHO) veldig fin klokke som står seg godt i selskap med de nevnte alternativene dine.
 
Steinhart`en er vel først og fremst en homage, mens de to andre står mer på egne ben sånn designmessig.
Synes jeg da..

Du sier noe der. Tenkte ikke over det, men spesielt når viserne er helt like blir det litt for mye.

Mine tanker så langt. Heller mest mot Sumo'en tror jeg. Helson-klokken var litt firkantet, spesielt i profil, og Certina'en er litt masete med litt for mye tekst ("Certine 1881 DS Action automatic diver's watch 200m ISO 6425 Swiss made"). Steinhart vil kanskje føles som en kopi etterhvert, og vil heller ha en unik klokke.

Sumo'en er meget pen i profil:

SumovsSharkDiver407_zps500d6683.jpg
 
Redigert: