Hvilken klokke savner du mest?

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Innlegg
6.276
Sted
Arendal
Tenkte det kunne være interessant å se hva dere andre "angrer" på ble solgt.
Målet med tråden er at vi kun poster klokker som dukker sjelden eller aldri opp for salg i Norge, TS eller finn.no. Legg gjerne med en liten forklaring på hvorfor du eventuelt kunne tenke deg samme klokke igjen.

Selv angrer jeg egentlig ikke, da denne handelen var nødvendig for å realistere en annen drøm uten å snakke med banken, men savner den.

Den enkle grunn at jeg elsker gull, den har nipple dial og jubilee. Rett og slett en nesten uslåelig kombinasjon, min tidligere GMT 16758:





 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Denne! Hører du @Hopalong. ;)

P1010992.JPG
 
Redigert av en moderator:
Denne var en slags bachelor gave til meg selv, men fikk aldri særlig plass på armen. Det skulle vel være et minne for livet, men idioten i meg ødela det. Angrer dypt på at jeg solgte denne da skiven er helt fantastisk og at den ser helt nydelig ut til f. Eks dressen. Endte med å selge den alt for billig også uten å ta noe annet tilbake, siden anenhåndsmarkedet ikke er det beste for B&M. Har lært av den feilen! Godt mulig å være interessert i å kjøpe en slik en igjen om det skulle komme en brukt for salg.

39350.png
 
Antima GT

En sort Antima GT var første klokken jeg hadde. En slik har jeg ikke funnet igjen.

Jeg fant også en fin duble Seiko med dag og dato med automat opptrekk.
Den er også borte

:cool:
 
Savner mest en TT Datejust fra 91 som jeg flippet etter ett døgn. Idiotisk, den var nydelig! Har veldig lyst på en Datejust igjen. Hadde en Daytona som jeg er overrasket over at jeg ikke savner noe særlig.
 
Burde aldri ha solgt denne.



Speedy Pro 3590. Ikke en sjelden klokke i utgangspunktet, men den har en spesiell patina jeg liker veldig godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Uff håper jeg slipper og legge ut " savnet " bilder på denne tråden, problemet er nok at på et eller annet tidspunkt kommer dettte til og skje når nye grails skal finansieres :(

Målet er dog å ALDIG selge Rolex:rolleyes:
 
Som for de fleste andre her på sonen har det blitt solgt mange klokker, men det er bare en som virkelig ikke skulle ha blitt solgt PAM000 - har ikke bilder engang
 
Denne kjøpte jeg i 1994. Solgte den i 2006, angret utrolig mye. Eneste klokke som jeg har angret å ha solgt. Kjøpte den tilbake av samme person i 2014. Breitling er ikke særlig populært på TS, men det er den eneste jeg har som aldri kommer til å bli solgt.

 
Først ble jeg trist av denne tråden. Klokkekirkegård, liksom. Men så skjerpet jeg meg og husket at alle klokkene sannsynligvis lever gode liv med sine nye eiere. Snufs :')
 
Ingen, har faktisk til gode å selge en klokke. Skrev i min galleritråd at jeg ikke var en flipper, det holder jeg på fortsatt.
 
IWC Ingenieur 3228 er definitivt den klokken jeg har vært mest usikker på om jeg ville selge når den gikk ut. Det er også den klokken jeg har savnet mest. Heldigvis fant den veien tilbake igjen og denne gangen skal den ikke selges :)

GH4jaPW.jpg


Av klokker som har gått ut av boksen uten å komme inn igjen er det nok faktisk en Breitling som topper savne-listen. Hadde nok vært Omega DSOTM hadde det ikke vært for at jeg synes de ødela hele konseptet på Basel i år.

DSC_0672_1_zps2bd36047.jpg



Edit: Hmmm... Lurer på om det er tilfeldig at begge har hvite skiver og gullvisere.
 
Anger ikke savn og motsatt

ANGER fordi den gikk for billig og litt savn; vanskelig å forklare men har faktisk hatt denne tre ganger(samme modell og skive),
en gang tidlig 80 tall, en gang til sent 80 tall og sist for ca. 2 år siden (det ble en slags re-union fra de glade 80- årene), noe ved denne rører meg tydeligvis, litt bling (mye?), litt beater og litt sommer og bading, uff merker at den ennå ikke har sluppet taket, har vært på nippet til å ringe Armanswatches som har lagt ut en (en påminnelse igjen at jeg solgte min billig).









DÅRLIG SAMVITTIGHET fordi jeg hadde lovet den til min yngste datter (hun har fått en datejust i stedet):



og ANGER ANGER ANGER, vi snakker nesten med gråt i halsen; minnes
kosestunder med rembytter, cape cod på helpolert kasse, og fordi klokken ble kjøpt usett på telefon til Bjerke under bryllupsreise på Bali.
Går under kategorien dustesalg og selvfølgelig altfor billig igjen, jeg er god til å kjøpe dyrt og god til å selge billig.
Men jeg lover deg kjære 359, når grailen er i hus først så skal du bli min igjen.





 
Har hatt den to ganger og solgt den like fort 2 ganger. Virker som om så fort jeg kjøper denne klokka så kommer det en mulighet som jeg ikke klarer å si nei til som gjør at jeg kvitter meg med den igjen. Ja ja, får vente til den kommer for salg neste gang igjen da :)




Første gang jeg fikk den i hus så tikket det in mld om denne jeg hadde fisket etter i 4 mnd:




Andre gang jeg fikk huket tak i den så fikk jeg tilbud om denne på PM :