Hvilken klokke til svigermor?

Medlem
26. mai 2010
Sted
Tønsberg
Hei!
Svigermor lurer litt på om hun skal kjøpe seg ny klokke og derfor henvender jeg meg til dere for å få gode forslag til hva hun kan kjøpe. I dag prøver hun sin sønns Submariner for å kjenne litt på størrelsen.

Budsjettet er 50+ så nå er jeg spent på hva som kommer av forslag. Holder til i Oslo så merker som finnes i byen er å foretrekke.

Takk for oppmerksomheten :)

hvis bruktkjøp aksepteres så hvorfor ikke helgull sub med lær reim? Burde få tak i en for rundt 60k?

Ville nå heller sette på noe i denne gaten. Hva med helgull Datejust? Denne var usedvanlig lekker spør du meg.
53_884199829.jpg

Med 50k får du 10 kroner til overs i tillegg ;)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28115453

Ønskes noe mer solid og hverdagslig, hva med denne lekkerbisken av en Explorer?
92_-2079791756.jpg

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29863292 (selger er Mogens, så det skulle i så tilfelle borge for en trygg handel!)

+1 til ragamuffins forslag.
Er hun jålete velger hun gull varianten.
Er hun mer sporty velger hun Exploreren.
Sistnevnte er uansett min favoritt. Den ser ualminnelig lekker ut på en kvinnearm.
Superclassy og sporty på samme tid!

Lykke til!

Legger du i tillegg litt ekstra penger på bordet får du denne

IMG_3404.jpg

Her kommer forslagene på rad og rekke, takk skal dere ha :) exploreren syntes jeg også er veldig fin, skal høre litt mer neste gang vi treffes hva hun øsnker, lenke vs rem osv.

Når det gjelder pris så er nok alt under 100 ok hvis hun finner den "riktige" klokken. Hva med AP har de noe morsomt til damer i denne prisklassen?

Jeg også synes at Exploreren er skikkelig lekker på en kvinnes håndledd, og hadde det ikke vært for at min samboer nekter å ta av seg 14060Men hun fikk av meg tidligere i år hadde nok hun fått denne.

Men jeg tipper at tanken på en brukt klokke ikke er det første som faller din svigermor inn, så jeg skal slå et slag for en klokke som jeg synes er skikkelig flott, et av de flotteste dameurene! Den er langt flottere i virkeligheten enn på biler, og faller uten problemer både inni kategorien sporty og dressy på samme tid. Fås i mange variasjoner, stål/gull, croco/gummi/lenke, chrono, diamanter +++

1741084gross.jpg

1741041gross.jpg

1741105gross.jpg

Lady Serenade fra Glasshutte.

Hei!
Svigermor lurer litt på om hun skal kjøpe seg ny klokke og derfor henvender jeg meg til dere for å få gode forslag til hva hun kan kjøpe. I dag prøver hun sin sønns Submariner for å kjenne litt på størrelsen.

Budsjettet er 50+ så nå er jeg spent på hva som kommer av forslag. Holder til i Oslo så merker som finnes i byen er å foretrekke.
Takk for oppmerksomheten :)

Med 50 til disposisjon, tenkte jeg rent intuitivt på denne til 49 ;)

df3a8cd6.jpg

Men spøk til side....

Jeg ville nok si at urvalget måtte stå litt i stil med hvilken "type" kvinne svigermor er.
Selvsagt; - alt kler den smukke, men skal man først kjøpe ur i det sjiktet, vil det vel uansett være ok å ha et ur som kanskje reflekterer litt av henne og hennes personlighet.
Er hun konservativ og klassisk? Sporty? Etc. etc..

Jeg ville også sondert litt med tanke på om mekanisk eller quartz er et viktig poeng.
Kvinner er generelt svært lite opptatt av mekanisk urverk. Quartz duger lenge.
Derfor har manufakturene et solid knippe quartz-ur for damemarkedet, som man ofte ellers ikke har på herresiden.

Dernest kunne det være et poeng å vite om det er gull eller stål, bling eller ikke-bling, lenke eller rem som gjelder.

Her følger noen eksempler i sjiktet 50-80 - alle quartz-modeller. Og de finnes i alle varianter mht materiale og rem/lenke-valg.

b8b5e3e3.jpg

f7160069.jpg

e10c2a6d.jpg

Veldig godt poeng dette med quartz, Moore. Jeg kjenner nå i alle fall ei som hadde blitt irritert dersom klokka hadde måtte stilles helt på nytt bare den hadde lagt i ro en dag eller to - og i tillegg fort kunne gå ett minutt feil i uka....
Automatic er definitivt ikke for alle

Med 50 til disposisjon, tenkte jeg rent intuitivt på denne til 49 ;)
Her følger noen eksempler i sjiktet 50-80 - alle quartz-modeller. Og de finnes i alle varianter mht materiale og rem/lenke-valg.

En quarts klokke til 50-80 klinger ikke bra i mine ører. Hvordan er disse urverkene og er det kun materialvalg og diamanter som gjør at prisen blir 50-80? Tror ikke hun ønsker å stille klokke titt og ofte så quarts burde kanskje på listen hvis ikke klokken brukes daglig.

Under 100k? Hvorfor ikke ta den "helt ut"? ;)

2011-07-19151350.jpg

82550,- (minus evt. rabatt da). Hadde kjøpt den selv, om ikke klokkekontoen var bunnskrapt for øyeblikket :(

En quarts klokke til 50-80 klinger ikke bra i mine ører. Hvordan er disse urverkene og er det kun materialvalg og diamanter som gjør at prisen blir 50-80? Tror ikke hun ønsker å stille klokke titt og ofte så quarts burde kanskje på listen hvis ikke klokken brukes daglig.

Det er ofte bare materialvalg og diamanter som kan "forsvare" den høye prisen på disse quartzklokkene, ja...

Automatisk urverk og winder er nok en god løsning :)

Det er ofte bare materialvalg og diamanter som kan "forsvare" den høye prisen på disse quartzklokkene, ja...

Automatisk urverk og winder er nok en god løsning :)

Da kan hun jo like gjerne kjøpe seg et armbånd eller ring hvis gull og diamanter det er det viktigste, men det tror jeg heldigvis ikke det er. Tror vi får ta en tur innom Bjerke å Tidemann for å kikke litt :p

Nå kan vel ikke prisen på enkelte mekaniske klokker forsvares utelukkende av et ETA-verk heller (uten noe ønske om å dra opp den diskusjonen i denne tråden..).

Jeg er enig med Moore i at det slettes ikke bør være noen dum idé, med mindre hun har et eksplisitt ønske om et mekanisk verk. Det er ikke uten grunn at så mange flotte dameklokker leveres med quartz. Min bedre halvdel har denne også. I den sitter Breitlings Superquartz og hun har aldri klaget over urverket;)

a7135612a663-ss_main.jpg

Explorer I er nydelig, men skal denne kle en kvinne må hun være svært kvinnelig - for å si det sånn. En litt kraftig og "gubbete" svigermor vil ikke kle en så maskulin klokke, IMO.

Har du en svigermor som er "en svigersønns drøm" vil både Explorer og Sub bli flott på armen.