Hvilken klokke?

Medlem
28. mars 2016
Sted
Oslo
Har(dessverre for lommeboken) funnet ut at jeg trenger en klokke veldig(eller ikke). Skal kjøpe hvertfall. Uansett hadde jeg tenkt meg TH Carrera 41 Day Date med blå skive. Den får jeg nå for 27500 i Oslo. "Fattig" student som jeg er, lurte jeg på om noen kan foreslå noe liknende eller noe annet fint og "stilrent" til rundt 15-20k? Har og sett på Aquaracer. Er det noen andre merker jeg burde se på spesielt for å få noe bra fra 15k-30k?
Merker at dette kommer til å bli en veldig dyr "hobby".

Velkommen! :)
En drøss med tråder om klokkevalg på ulike budsjett i "Startgropen", start gjerne søket der.

Kjøper du brukt vil du ha enda flere godbiter å velge i. Valget er jo avhengig av dine preferanser. Du har mange manufakturer å velge i. Bruk gjerne liltt tid til å sette deg inn i de ulike merkene, modellene, historien etc, men kanskje viktigst- imho - prøv helst klokkene på armen før kjøp.

Noen få OMEGA-forslag ;)

Lykke til!

CIMG8648.jpg

IMG_3238.jpg

Iw62BCO.jpg

20140714_railmaster.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Internaut
Hei og velkommen. Dersom du "bare" skal ha en klokke og ferdig med det: finn noe du liker. Dersom du vet/tror at dette blir en interesse ville jeg tenkt meg mer om. De færreste som utvikler klokkeinteresse treffer blink med sin første klokke, fordi smaken utvikler seg. Det betyr at det kan være lurt å starte med rimeligere klokker for å teste ut ulike typer og design. Etter hvert finner du ut hva du egentlig liker. Da taper du heller ikke så mye når du selger dem. Og det kommer du nok til å gjøre.
Hvis dette høres ut som noe du vil prøve ville jeg sett på Seiko, Damasko, Sinn, Squale, Doxa, Oris, Stowa, Nomos, og andre som du vil oppdage etter hvert. Google er din venn.

Seiko SKX007/9 kler alt av remmer, og du får de for et par tusen hjem i postkassen. Da har du et mekanisk ur på armen, som tåler det du måtte finne på(så nær som å skyte på den med luftgevær), og det gir deg ro til å gjøre som talere før meg sier - å lese deg opp på en flott hobby som kommer til å gi deg mange gleder. Da vil du finne ut at smaken din endrer seg dramatisk innenfor kort tid, etter hvert som du oppdager nye ting.
Og til sist, velkommen til galskapen :)

Noen forslag som kanskje faller i smak:

Mido Commander II Caliber 80 Chronometer - Har ikke sett de i Norge, men har sett den for ca. 10-11 000
midoneuchroifox3.jpg

Longines Conquest GMT - ca, 10 500 på urverket.no
yeah-300x246.png

Om ikke blåfargen er et must - Alpina Alpiner4 GMT. Var å prøvde denne på hånden for noen dager siden og synes den var veldig flott. Ca. 19/20 000kr (reim/lenke) hos David-Andersen som jeg tror er de eneste som fører Alpina i Oslo (?).

Alpina-Alpiner-4-GMT-2.jpg

Seiko Sarx015/013- ca. USD 450 hos Seiyajapan
51y9xMNpfhL.jpg