Jentungen skal kjøpe seg ny laptop og skal absolutt ha mac. Men hva skal man velge air eller pro?? Argumenter for og imot mottas med takk.
Pro med Retina er blitt så tynn at jeg ikke lenger ser poenget med Air, ville uten tvil gått for en sånn
Jentungen skal kjøpe seg ny laptop og skal absolutt ha mac. Men hva skal man velge air eller pro?? Argumenter for og imot mottas med takk.
Air ble nettopp oppdatert, mens dagens Pro-modeller er på overtid. Dersom du går for Pro, og har mulighet til å vente på neste runde med produktoppdatering ville jeg gjort det.
Du mener omvendt? Det er Macbook Air som er på overtid. Macbook Pro ble oppdatert i fjor og er slettest ikke utdatert. Manglende Retina skjerm på Air er grunn nok til å gå for Pro.
Apple-buzzword for skjerm med god oppløsning. Ideen er at oppløsningen er så høy at øyet ditt (retinaen/netthinnen) ikke kan se pixlene. Kjekt med god oppløsning, men det krever også mer av maskinvaren. Air holder i massevis om det er surfing, typisk ungomsbruk og normal skolebruk som er oppgavene. Oppdatere minne kan være greit, men vurder om det er nødvendig med mer lagringsplass. Se for eksempel hva som er lagret på maskinen hun har i dag. En tommelfingerregel er at man trenger overraskende lite plass med mindre man laster ned filmer og spill en masse, eller er særdeles ivrig hobbyfotograf eller filmer og redigerer mye - i sistnevnte fall bør man uansett gå for pro. Ofte er det bedre å kjøpe en ekstern harddisk til å sikkerhetskopiere bilder, dokumenter m.m. Jeg kjenner langt flere som har mistet "alt" etter maskinkræsj/tyveri/uhell enn jeg kjenner folk som har brukt opp 128GB lagringsplass og trenger mer.Hva er egentlig en Retina skjerm?
Takker for svar og gode råd... Det ble en tur på elkjøp, macbook pro med 13" skjerm...