Hvilken omega speedmaster pro...

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Ønsker du deg mest og hvorfor?

Det er jo en klokke som i utganskpunkte er ganske lik , men allikevel har flere variasjoner enn man kommer på.

Hvilken oppnåelig modell kunne du tenkt deg?

Finnes det flere...?

030-5.jpg

Kunne tenkt meg den limiterte 50-års utgaven med Piguet-verket 1285 (Omega cal.3201).

berlin1.jpg

Skal ha 3570.50 selv som neste klokke. Den Sponon viser til er jo fantastisk. :eek:

Prøvde 9300 på hånden forleden, synes det var komisk at de ikke hadde fått urverket til å passe i skiven:)
Synes innblikk bak er lekkert, spesielt på en manuell klokke. Ser for meg at man bedre kan se tannhjulene bevege seg da.

Den med piguet verket er vel relativt uoppnåelig?

Nå har jeg fått min speedy. :D

Men skulle jeg hatt en til så synes jeg panda er litt fresh. :razz:

Den med piguet verket er vel relativt uoppnåelig?

Tror du skal være heldig om du får kjøpt denne ny hos forhandler. Er vel bare 1957 modeller som er laget.

Har sett den på bruktmarkedet, så det er ikke umulig å få tak i en.

Eg er ganske sikker på at ein 3570.50 vil finna vegen til handleddet mitt eingong. Etter den derre sub'en då....

3210.52.00 er vel nesten den eneste jeg kunne tenkt meg. Eller en 323.32.40.40.04.001 =)

Jeg kjøpte nylig en 3753. Var den eller 3750, men enkeltheten ved krystall samt vindu bak ble utslagsgivende.

De andre modellene er uinteressante, synes originalen er veldig mye penere enn alle varianter.

3210.52 har jeg hatt med hvit skive. Falt dessverre ikke helt i smak. Opptrekksloddet vibrerte veldig mye synes jeg, også størrelsen da. Den ble litt for liten

Prøvde 9300 på hånden forleden, synes det var komisk at de ikke hadde fått urverket til å passe i skiven:)

Hva mener du? :)
Det er ment som en oppgradering at det bare er to subdials, hvis det er det dui tenker på - disse to gjør på finurlig vis det samme som de vanlige tre. Så det er ikke fordi man ikke kan ;) Men en speedy skal jo ha tre subdials :)

This new two-register Speedmaster Co-Axial chronograph is powered by the new calibre 9300/9301series chronograph. The dial has two sub-dials instead of the three normally associated with Speedmaster. This is made possible by the innovative placement of the 12-hour and 60-minute counters in the same sub-dial at 3 o'clock allowing a comfortable and intuitive chronograph reading.

http://new-omega-watch-reviews.blogspot.com/2011/03/omegas-2011-baselworld-tease.html

Beklager hvis jeg misforstod deg prippa :):cool:

Ikke noe problem. Det jeg synes var komisk er at de har blitt nødt til å bygge ut safirbaklokket for at urverket skal få plass i kassen. Kassen er for lav rett å slett. Dette gjør at klokken ligger litt høyt på hånda, svever nesten. Syntes ikke noe om det

Ikke noe problem. Det jeg synes var komisk er at de har blitt nødt til å bygge ut safirbaklokket for at urverket skal få plass i kassen. Kassen er for lav rett å slett. Dette gjør at klokken ligger litt høyt på hånda, svever nesten. Syntes ikke noe om det

Aiiight, da forstår jeg deg. Ja jeg har sett på bilder og lest at chrono voaxialverket er veldig høyt. Er ikke nye PO chrono ca 20 mm høy? Det er mye!

Og... Så nå at misforståelsen var helt og holdent min feil, skive ble kasse og motsatt i går kveld :(

Jeg har jo en 3570, men kunne godt tenkt meg en 3572 med display back. Også selvfølgelig en pre-moon 321!

Disse to er heller ikke helt feil: Gemini IV LE:

blueomega.jpg

og Apollo-Soyuz LE med meteoritt-skive. Prøvde denne i London i fjor. HELT rå!

Omega_Speedmaster_Professional.jpg

Har sett mk2 i gull så det skal du få tak i:)

Er så mange rå variasjoner av denne at det nesten er synd at alle skal ha den samme:)