Hvilken Panerai ?

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Hei.

Fikk "låne" denne av en meget god kunde i dag....den har manuell opptrekk og kunden viste ikke hvilken modell dette var innen Panerai.
Er første gang jeg prøver en Panerai klokke,og ble mektig imponert:D:D...denne type klokke likte jeg.

Kunden tar med sin helgull Rolex han kunne og selge til meg......han viste ikke hvilken Rolex det var,bare at det var en vanlig type men helgull kasse/lenke ca 15-20 år gammel.
Hva er ca prisen for en "vanlig" helgull ????
Mvh
Timebandit

009.jpg
[/IMG]
008.jpg
[/IMG]

Panerai ???? Hmmmmmmmmmmmmm

Hei.

Fikk "låne" denne av en meget god kunde i dag....den har manuell opptrekk og kunden viste ikke hvilken modell dette var innen Panerai.
Er første gang jeg prøver en Panerai klokke,og ble mektig imponert:D:D...denne type klokke likte jeg.

Ble den modellen produsert uten svanehals regulering????? Har du et bedre bilde av baksiden?

Frode.

Det ble de for 10-15 år siden. Da så verkene mer ut som std eta.

Hvilke modell er dette? Den har jo alt jeg har vært på utkikk etter i lang tid...
Børstet kasse, inhouse verk, sandwich dial og uten dato :p

Korriger meg her dersom jeg tar helt feil! Frodo, du sier at verkene ble produsert uten svanehalsreg for 10-15 år siden, men 1950-kassen kom jo for første gang i 2002!? Eller er det snakk om noe pre-V-greier?

Svanehals kom da kaliber OP XI erstattet OP II i 2001 eller 2002 (da PAM 111 erstattet PAM 1). Jeg får ikke den klokken der til å gå opp i det hele tatt, jeg heller. Men så er ikke jeg noen PAM-ekspert, og skal derfor ikke si noe bastant. Her er for øvrig oversikten, tror den er noenlunde komplett.

Denne klokken blir jeg ikke helt klok på! "crown guarden" stemmer ikke helt. Kronen er for liten og låsemekanismen er "uvanlig". Videre er det en 1950 kasse, sandwich dial og gullvisere! Finner ingen PAM som ligner på denne desverre..

Synes hele klokken ser litt "suspekt" ut. "Swiss"-logoen står for nært tallene, cg´en følger ikke kurvaturen på kassen, gc-pin ser for "uferdig" ut, casebacken ser lasergravert ut kontra maskingravert + det Auto sier.....men jeg er ingen Panerai-ekspert :)

Etter mye googling (verb?) finner jeg verken denne modellen på fake sidene eller på autentiske sidene. Fant dog flere falske som liknet, så som mange før meg: Det er noe ved denne klokken som skurrer.

Her er det mye som ikke er helt på stell - slik poengtert ovenfor.

I tillegg - husker dog ikke helt hvordan min PAM 312 så ut under - men; skriver Panerai "STAINLESS STEEL" på baksiden av urene på denne måten? Hmm..

Da jeg prøvde klokka hadde jeg ikke de kritiske briller på som man trenger for og verifisere klokka. Dette pga at jeg i min villeste fantasi ikke kunne tru at den var fake.

Slik dere fremlegger synspunktene etter mine bilder her inne, peker faktisk denne mot fake....

Kunden kommer innom snart og må da konfrontere han med vår konklusjon her inne på asylet. Klokka er mest sansynelig fake.

Da jeg prøvde den virket den utrolig "ekte" ut,samt at den hadde en slags harmoni over seg.....den kjentes "rett" ut !!!!

Kunden hadde ikke brukt den på 7-8 år.....

Derer hører fra meg når mer info kommer frem.

Mvh
Timebandit