Hvilken Seiko?

flyback

Støttemedlem
Medlem
12. okt. 2010
Sted
Inderøy
Hei alle medasylanter! Jeg trenger en Seiko som skal fungere som beater, og ønsker å høre hvilken modell dere anbefaler.

Noen kriterier:

- Mekanisk.
- Dykker/tool-watch, må tåle bading.
- 20mm lug with.
- Sort eller blå skive.
- Gjerne datovisning med ikke dag.
- Maks 5k, gjerne billigere.

Har Spork og Sumo på lista, er det andre alternativer?

original.jpg

2jb2jra.jpg

Redigert:
Sumo er en flott klokke med bra urverk, og denne kan du kjøpe ny. Spork liker jeg kanskje enda bedre, men her må du handle brukt. Endel av Seiko 5 Sports urene har vel 20 mm lug, uten at jeg er helt sikker. En av få negative ting jeg har hørt om Sumo er at den har 20mm lenke å at denne ser puslete ut i forhold til selve uret. Jeg synes ikke det! På Sporken er dette "løst" med at første lenkebit går ut forbi lugsene, å at den dermed blir mye kraftigere. Jeg har både Spork og den blå utgaven av Sumo, kvitter meg ikke med noen av de!

Er så heldig å ha begge to i samlingen selv og kan anbefale begge to på det varmeste. Er enig med @ErlingK at 20mm lugwith på sumo ikke ser for "pingle" ut. Sumoen er min favoritt beater i samlingen og jeg liker den så godt at jeg vurder sterkt en blumo og. Eneste minuset med Sporken er at den ikke har hacking/handwind og at bruktprisen kan bli noe høy, men dette kommer an litt på selgerene.

Lykke til med valget:)

Redigert av en moderator:
Takk for tilbakemelding karer! Har dere prøvd Sumo på NATO? Det blir en relativt stor klokke på lite tøystykke :)

Hva med denne @flyback? Jeg syns den er grisefet! Pilothybrid i Monsterkasse.

SRP441:
SRP441k1-454x600.jpg

Fåes med flere fargevalg. Ca 1300,- u/mva hos creationwatches.

@cosmo_dud

Takk for innspill, setter pris på alternativer! Førsteinntrykket er at jeg synes den er tøff, men litt usikker på den bezelen. Tror jeg liker tradisjonell dykkerbezel bedre akkurat på denne.

Takk for tilbakemelding karer! Har dere prøvd Sumo på NATO? Det blir en relativt stor klokke på lite tøystykke :)

Har faktisk ikke brukt den på Nato enda kun prøvd en gang eller to. Jeg liker den best på rubber og lenke. Kan hive på en Nato eller to og poste litt bilder:)

Redigert:
Av disse er Sumoen min favoritt!

Kjempehøy kvalitetsfølelse og jeg har en magefølelse på at 6r15-verket er et steg opp fra det du finner i Sporken...