Hvilken skal jeg velge, IWC eller Rolex?

" inntil de greier å putte noe mer interessant under panseret."

To each her own, men jeg synes det har gått et stykke ut på viddene når inhousestempelet blir viktigere enn kvaliteten. IWC har brukt sin urmakerkunst til å gjøre et standardverk unikt, med kvalitet bedre enn mange inhouseverk.

Forstår det slik at det ikke er kvaliteten det er noe feil på, det er kvalitet I FORHOLD TIL PRIS som er problemet.

Redigert:
Kvalitet i forhold til pris...
Var det egentlig det som var problemet? Eller var det det at til den prisen, bør man kunne si at klokken har et inhouseverk?
Forskjellen er nemlig ganske betydelig.
Om man er bekymret for kvalitet i forhold til pris, tror jeg det finnes mange av våre mest poppe klokker som representerer et langt større problem enn IWC Ingeniuer...:)

Kvalitet i forhold til pris...
Var det egentlig det som var problemet? Eller var det det at til den prisen, bør man kunne si at klokken har et inhouseverk?
Forskjellen er nemlig ganske betydelig.
Om man er bekymret for kvalitet i forhold til pris, tror jeg det finnes mange av våre mest poppe klokker som representerer et langt større problem enn IWC Ingeniuer...:)

Skulle selvsagt brukt ordet "opplevd kvalitet..." :)

Spørsmålet er enkelt: Gitt at tilnærmet samme ETA-verk sitter i to klokker, hvor mye skal du betale for kasse, visere, skive og varemerket (det være seg IWC, Breitling eller andre)? Regner med at betalingsviljen varierer, jf. "irrasjonalitet" i denne hobbyen osv.

For sikkerhets skyld: Jeg sier "tilnærmet samme ETA-verk" da vi vet at manufakturene gjør modifikasjoner/upgrades på verkene, slik at man sammenligner tilnærmet lik kvalitet.

Kjøp en SD 16600 med en gang. Så slipper du å tenke på inhouse, kvalitet, utseende, bruksområde, design. Alt er nemlig perfekt:)

Kona er innmari fornøyd med sin, den klokken hun har vært mest stolt av. Og jeg er skikkelig misunnelig.