Hvilken skal jeg velge?? Tips mottas!

Medlem
24. juli 2009
Sted
Norge
Jeg er på jakt etter min første Rolex, men er veldig usikker på hvilken modell jeg skal velge:confused:

Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe en SeaDweller 16600, men har lagt tanken fra meg da jeg vil ha min første Rolex splitter ny:)

Jeg har peilet meg ut på tre modeller; klassikeren 116610, hulken 116610LV og GMT master II 116710.

Det safeste er egentlig 116610. Sub er en klokke som sklir perfekt inn i de fleste scenarioer, men dette er en av de klokkene jeg hyppigst spotter på andres lanker, så jeg tenker at det kan bli litt boring å ha en klokke "alle" andre har?

Hulken har jeg tenkt veldig mye på, synes den er veldig pen og liker fargespillet i skiven. Spotter heller ikke like mye av denne når jeg er ute. Problemet her er at jeg er redd jeg kan bli lei den om feks 5 år, da grønt egentlig ikke passer til alt slik som 116610.

Tanken har da beveget seg over til GMT master. Som for meg er tilnærmet lik Sub, men jeg føler at GMT-funksjonen gjør den litt mer unik. Problemet mitt med denne er de polerte midtleddene på lenken. Jeg ser for meg at låsen kan bli temmelig ripete i løpet av kort tid.

For meg er det mye penger som skal investeres, så jeg sliter veldig med valgets kval. Heldigvis blir den ikke realisert riktig enda, så jeg har litt betenkningstid.

Jeg håper dere kan hjelpe meg med pros and cons :)

Innputs og tips vil bli mottatt med med stor takk! :D

Mulliner

Sort sub, kjedelig og safe men aldri feil ;).
Sort GMT, litt mer blingy enn suben, flott klokke du ikke ser like ofte som sub.
Hulk, noe ganske annet enn de andre, jeg ville nok ikke kjøpt denne som første og eneste..

Sort sub, kjedelig og safe men aldri feil ;).
Sort GMT, litt mer blingy enn suben, flott klokke du ikke ser like ofte som sub.
Hulk, noe ganske annet enn de andre, jeg ville nok ikke kjøpt denne som første og eneste..

Mye fornuftig her, Christian :)

Har hatt de to Subene, og er fortsatt eier av Hulken. Nå har jeg ogse en PLanet Ocean som fyller "behovet :)lol:) for en sort sportsklokke...så i ditt tilfelle ville jeg gått for GMT, faktisk. Kasseformen er litt finere enn på suben, og med PCL gjør den seg ikke bort ved penere anledninger. Samtidig som den er en røff sporstklokke. Jeg faller altså ned på GMT her :cool:

Evt alle tre ;)

For egen del ville jeg gått for vanlig Sub. Hulken , den blir, eh vel for grønn for meg. Sansen for EXP II men den og i større grad GMT`en du tenker på blir for meg litt vanskelig å argumentere for. Jeg kan for egen del ikke rettferdigjøre en ekstra tidssone eller to. At vanlig Sub spottes i øst og vest det er levelig spør du meg. Tenk ett scenario der du ser DENNE på hvert gatehjørne. Det hadde vært for jævlig det

invicta-7269_LRG.jpg

Av disse ville jeg da gått for GMT om jeg var deg. :D

Men dette er mest sannsynlig kun den første av flere Rolexer, slik at du kan jo kjøpe de andre etter hvert. :D

Gå for Hulken du:) Kanskje noe partisk her, men er selv storfornøyd med at den skiller seg litt ut:)

Hulken.... Jeg har hatt alle. Den sorte blir du litt fort lei av. Litt for kjedelig.

For ca. 10 måneder siden startet jeg en lignende tråd - http://www.tidssonen.no/forum/f15/runes-f%F8rste-rolex-8946/. Nå har jeg etter mye fram og tilbake endelig funnet min Rolex. Akkurat som deg hadde jeg bestemt meg for å kjøpe nytt, men til slutt endte jeg likevel med å kjøpe brukt.

Har du prøvd på armen/sett på/klådd på de aktuelle kandidatene? Når jeg begynte min research fikk jeg meg noen overraskelser når jeg fikk studert klokkene på tett hold. Klokker som var sterke kandidater på forhånd forsvant ut av listen, men klokker jeg ikke hadde tenkt på på forhånd ble plutselig favoritter.

Lykke til, og kos deg med jakten.

Jeg ville vurdert en Explorer II også hvis du er ute etter noe som ikke "alle" har.;)

2011-Rolex-Explorer-II-42mm.jpg

Har du prøvd på armen/sett på/klådd på de aktuelle kandidatene? Når jeg begynte min research fikk jeg meg noen overraskelser når jeg fikk studert klokkene på tett hold. Klokker som var sterke kandidater på forhånd forsvant ut av listen, men klokker jeg ikke hadde tenkt på på forhånd ble plutselig favoritter.

Lykke til, og kos deg med jakten.

Jeg har prøvd de to Subene, nyere GMT-master tenkte jeg å se på til uken, så det blir spennende å se om godfølelsen kommer:)

Jeg ville vurdert en Explorer II også hvis du er ute etter noe som ikke "alle" har.;)

Har absolutt vært innom tanken. Nydelig klokke! Grunnen til at jeg har slått den litt fra meg nå er at den gir meg rett og slett ingen ting når jeg har den på hånden. Hvis du skjønner hva jeg mener? Den kommer nok innom samlingen en gang i fremtiden, men ikke som første Rolex :)

Denne hadde vært mitt tips (SD).....Dette pga datolupen sitt fravær som etter mitt syn er en komplikasjon mot sin hensikt.
Hånden med klokken på må jo være i rett vinkel på ansiktet for og lese dato,samt at rent estetisk (smak og behag) er den ikke akurat noen skjønnhet etter mitt syn.
Selv om du vurderer kun nytt,bør en brukt SD til kr 35-40K vurderes.

SD01.jpg
[/IMG]

Mvh
Timebandit