Hvilken skive er penest på Datejust II ?

Hva koster ny skive/å bytte den?

Jeg digger den blå. En av de fineste klokkene fra Rolex, uansett modell.

Lervik ur skal ha ca kr 3300.- for ny skive,- tar lite eller intet for å bytte.
Fikk dette svaret fra dem idag.

BTW, hva synes dere om denne skiven?

Takker for svar!

Redigert:
Vil i utgangspunktet si blå, for den er helt nyyydelig. Men når du allerede har en gmt med sort skive, da ville jeg heller valgt hvit til denne.

Lervik ur skal ha ca kr 3300.- for ny skive,- tar lite eller intet for å bytte.
Fikk dette svaret fra dem idag.

Evt. se hele skiven her:

http://www.uret.se/rolex-datejust-ii-black-dial-oyster-brace

Takker for svar!

fungerende link

Syntes romertall gjør klokken litt mer klassisk, og jeg liker veldig godt stilen. Men hva er greia med lume dotten til venstre på skiven? Skjønner at man trenger et referansepunkt til viserene i mørket, men dette kunne da vært løst på en annen måte?
Ødela en ellers ganske så fin skive! :/

Hva koster ny skive/å bytte den?

Jeg digger den blå. En av de fineste klokkene fra Rolex, uansett modell.

Lervik tar 3.325,- for skive pluss 600,- for jobben. Men(!) for meg som bor i Oslo blir fraktkostnaden fullforsikret t/r Oslo cirka 1000,-. Så da ender man på 4.900,-ish. Bjerke tar 5.000,- for skive og skift.

Lervik tar 3.325,- for skive pluss 600,- for jobben. Men(!) for meg som bor i Oslo blir fraktkostnaden fullforsikret t/r Oslo cirka 1000,-. Så da ender man på 4.900,-ish. Bjerke tar 5.000,- for skive og skift.

Betaler ikke Lervik frakten, slik som de gjør ved vanlig service?

Betaler ikke Lervik frakten, slik som de gjør ved vanlig service?

Det sa de i alle fall ikke noe om til meg.. Jeg har hatt mailkorrespondanse med de hvor konklusjonen ble at jeg ikke sender klokken min pga at det blir såpass kostbart for meg med frakten. De hadde med andre ord all mulighet til å korrigere denne oppfatningen dersom den ikke var korrekt.

Pakke ankom i dag:
A7D57990-C1AB-4CE7-80EA-AFF8ACD4D39D-774-00000105EBD936FF_zpsbe222965.jpg

AC04A269-EA3A-4F8F-AAC3-2CAD97A19B0F-774-00000105F7E7D98F_zps66a3ad77.jpg

I fall noen er i tvil; den er blå :)

Redigert:
Blå!

Då min drømklokke er daydate II platinum m blå skive :)

Takker for svar!

Jeg synes den er kul, men litt vel store romertall til at det blir klassisk Rolex DJ for meg. Selv om indeksmarkørene på de andre skivene også er store synes jeg muligens de er litt mer cleane, mens denne blir litt mye. På den andre siden synes jeg den er dødstøff på TT modellen.. Jaja.. Man kan vel uansett ikke trå veldig feil, og jeg hadde helt klart kunnet leve med den skiven, Brio. Kjør på :)

Btw; de har den inne på Bjerke KJ

Dj ii

Takker for innspill ! Romertall-skiven er fin den, om en ser bort fra indikatoren ved 9-tallet...blir litt "feil." IMO. :(

Endte derfor opp med ordinær sort skive, pluss en etterbestilt hvit skive. :)