Hvilken sub er dette..?

Medlem
5. aug. 2010
hei det har seg sånn at en kamerat av meg arvet en rolex av onkelen sin, han er ikke opptatt av klokker i det hele tatt, han vil gjerne selge denne, da til meg.
men siden jeg ikke har god peiling på modeller osv spør jeg her.
er et lite rep objekt, lenke er ødelagt og trenger litt puss og service.
dårlig bilde men håper dere finner ut noe;)
182799_502006225671_733230671_6760679_4918993_n.jpg
http://[/IMG]

Sjekk mellom lugsa. Modellnummeret står på den ene siden, serienummeret på den andre.

Tipper det er en 16810 :)

Men sjekk mellom lugsene ja. Der står det. Sjekker du serienummeret samtidig kan vi finne ut når den er fra. Trenger i så tilfelle bokstaven og første sifferet.

Hvordan i all verden kan han se at den er fake?
Gå til en AD og få den taksert.

jepp skal det når jeg skal handle den... venter på svar om nr osv.. han er på jobb akkurat nå.. lurer å på hvordan han kan si den er fake..

Enig med Ndure. Du bør reise innom en forhandler. Husk også at du kanskje må legge rundt 4000 kroner i en service. Prisen du gir selger bør også gjenspeile om klokken har det originale sertifikatet og den originale boksen.

Lykke til!

boks å papiret er ikke funnet enda i og med at de fremdeles holder på å rydde huset etter han.
men hva er grei pris uten box og papirer,men med ektehets papirer fra AD?

Vanskelig å se uten skikkelige bilder. Men den "maxi dial"-looken der og ikke-solide endeledd gir jo litt dårlige vibber ...

Før du begynner å vurdere pris, be om nye bilder. Closeup av skive, caseback, mellom lugs, endeledd og begge sider av låsen.

Beklager den noe kjepphøye one-lineren, jeg kan selvfølgelig ta feil (det er i så fall ikke første gang).

Ut fra bildet er det en 16610 fra tritiumalderen (non-SEL, misfarget triangel, gulnet bezelperle). Sammenlignet med en ekte av samme type synes jeg kanskje indexmarkeringene er vel store. Ta den innom en urmaker, så får du raskt beskjed om det er noe å gå videre med.

a1-horz.jpg

meget dårlig bildet.. men spent på hva ad sier.. kansje han har arvet en fake av en rik onkel.. alles store drøm:p

Maxi-dial 16610? ;)

Den er nok neppe ekte, dessverre, uansett modellnummer mellom lugsa.

Sant nok, det ville vært en artig kombinasjon.. Mulig det er en rar service dial.. Meen.. Det er nok tvilsomt..

Ta den innom et AD, letteste måten å finne ut på. :) Gleder meg til å høre fortsettelsen.

han arvet også en gammel omega lommeur.. som han hadde på service og dette var ekte. han bruker dette til bunad

Forutsatt at den er ekte, så vil jeg si at den er verdt rundt 21-22 ETTER en tur på service. Så da må du trekke fra serviceutgiftene. Derfor ville jeg ikke betalt mer enn 17-18 (selv om det er vanskelig å få tak i en sub under 20 uansett tilstand) hvis du skal ha pengene igjen ved et salg. Du bør også sjekke at uret ikke har skader i tallskiva og selve urkassen. Det trekker ned. Ofte vil lenke være slarkete, men det er et pluss om den ikke er det.

Enig med Jolu, det er noe rart her. De runde markørene på skiven skulle vært mindre dersom det er en eldre klokke. Hvis dette er en Submariner i stål så kom den med maxidial i 2010, altså med større runde markører slik avbildet her. Hmm.......skeptisk, men lykke til.