Hvilken vintagemodell?

Hvilken modell?

• 1665 Great White

Stemmer: 0 0,0%
  • 1680 Red Sub

• 6542 GMT no crown guard

• Antall stemmer
    0
Medlem
29. jan. 2010
OK.
Her forandrer jeg mening hele tiden. Spørsmålet holder meg våken om natten. Forferdelig egentlig. Noen som har meninger om modellene? Eller har alternative forslag i samme gate prismessig?

Jeg har alltid hatt et svakt hjerte for 1680 og i kombinasjon med red, blir det en vinner for meg. For meg er ALLE vintage Rolex uansett spennende...:D

Kjøp en alminnelig 1680 med hvit skrift. Det eneste som skiller av utseende er 10 bokstaver som ikke er røde, men derimot hvite. Da sparer du røfflig 30K. Så kan du kanskje kjøpe GMTen eller noe annet fint også:)

Jeg ville ha gått for den 1680 redsuben som ligger på TTT nå. Ser utrolig bra ut!

Jeg ville ha gått for den 1680 redsuben som ligger på TTT nå. Ser utrolig bra ut!

Jeg vurderte denne, i pakken med vintage Blancpain FF "Bund". Men jeg klarte ikke helt å leve med de små skadene på skiven. Detaljer ja, men jeg syntes ikke prisen i tilstrekkelig grad reflekterte at skiven ikke var perfekt. Skiven er hele verdien i en Redsub.

Jeg har forresten stemt på både Redsub og 1665. Egentlig liker jeg dome plexi bedre enn tophat, men det er ikke til å komme fra at en rød Sub lokker. Selv om det egentlig er latterlig at de røde bokstavene skal koste så mye, som xe3l påpeker. En hvit 1680 er det fornuftige valget, men fornuften er vel ikke den fremste veilederen i slike spørsmål.

Jeg baler jo med tanker om å selge div nytt og kjøpe en vintage grail, men det sitter ganske langt inne. Noen dager synes jeg det virker veldig fornuftig, andre dager som den reneste galskap :D

Hm.

ncg-GMTen jeg hadde fingerene i røk foran nesen min. Har tinget på en annen 1680, men for meg skal den være rød i så fall.

hm. tenketenke. Håper jeg får "riktig" svar på mail etterpå.

Du har tre fine valgmuligheter der, men desto flere fallgruver å tenke på når det gjelder originalitet etc. Mitt tips er at du ikke forhaster deg. Og kjøp selgerern !

Personlig har jeg alltid vært svak for 1665, men for min del sparte 50% ved å bytte glasset på en hvit 1680 :D
En "korrekt" 6542 med bakelittbezel stiller vel i en litt annen liga prismessig ? Med vanlig alubezel blir det vel endel billigere og kanskje bedre til daglig bruk.

Du har tre fine valgmuligheter der, men desto flere fallgruver å tenke på når det gjelder originalitet etc. Mitt tips er at du ikke forhaster deg. Og kjøp selgerern !

Personlig har jeg alltid vært svak for 1665, men for min del sparte 50% ved å bytte glasset på en hvit 1680 :D
En "korrekt" 6542 med bakelittbezel stiller vel i en litt annen liga prismessig ? Med vanlig alubezel blir det vel endel billigere og kanskje bedre til daglig bruk.

Jepp. Jeg har det med å skyte først og spørre etterpå. Må passe meg litt for det nå.

6542 som jeg så på var korekt med unntak av bezelen, men iom at jeg ønsker å bruke uret syntes jeg det virket OK. PRisen var også OK - i samme område som 1680red/1665.

Jeg har også en svakhet for 1665, men da ville jeg helst hatt den som DRSD, og da koster det mer enn det smaker synes jeg.

Vi får se. Kanskje jeg bare ender tilbake der jeg startet tankeprosessen - helgull GMT rootbeer.

DET er bare den knallkomboen! Så en helgull GMT Rootbeer på jubilee på en fyr for litt siden. Steike for en klokke!

Ja, helt enig. Samtidig er jeg veldig glad i vintage og har lyst på noe som "ikke alle andre har". Klart det er mye redsubs rundt om, men allikevel er jeg rimelig sikekr på at jeg i de aller fleste situasjoner er alene om den (klart, jeg hører det mens jeg skriver - dette gjelder vel "muligens" for helgull rootbeer også..).

Trodde ikke det skulle være så vanskelig å blåse penger! Har da aldri hatt problemer med dette før?