Hvilket studie/jobb har dere?

Hvilket studie/jobb har dere?

• Skole/student

Stemmer: 9 50,0%
  • Yrkesaktiv

Stemmer: 9 50,0%
  • Pensjonert

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    18
Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
Det har vært litt snakk om studenttilværelse og yrkesliv i det siste, og da tenkte jeg det hadde vært spennende å se litt nærmere på hvilken brukergruppe som er her på tidssonen:)

Pollen er anonym, men det oppfordres til å skrive noen ord om hva en driver med i tråden.
Mange har allerede skrevet i medlemspresentasjonen, men det hadde vært kjekt å samle det i en tråd:)

Jeg studerer vernepleie 2. året og ser fram til et spennende yrkesliv:)

Som nevnt før er jeg student.

Tok fagbrev som Finmekaniker for noen år siden og har stort sett jobbet med CNC-maskinering og mye manuell maskinering. Ellers har jeg vært med på noen spennende sub-sea prosjekter, blandt annet hvert med å bygge et par ROV-verktøyer. Mye artig.

Nå tar jeg forkurs til ing.utdanning. Satser på bachelor Maskin eller Master Maskin ing. Uansett om det blir 3 år eller 5 år skole så satser jeg på rettningen Maskin, mulig spesialisering i produktutvikling. Har mange spenennde år forran meg :)

Fra mandag til søndag er jeg også kokk mellom klokken 17 og 19:p Naturligvis kun på et plan som gjør meg selv og samboeren mette.

Matfjeld: Er ikke du kokk da? :D

Selv er jeg ansatt i "Norge as"!

Minner om noen jeg har omgang med jobbmessig, "kjeltringer" - pass på å ikke legg for mye info her...

Student her og. Per dags dato tar jeg opp noen ekstra fag som jeg ikke hadde på VGS. Planen er å begynne på Business Management i enten London eller Essex til høsten.

Matfjeld: Er ikke du kokk da? :D

Selv er jeg ansatt i "Norge as"!

Minner om noen jeg har omgang med jobbmessig, "kjeltringer" - pass på å ikke legg for mye info her...

Selvfølgelig et godt råd, ikke skriv noe en ikke kunne sagt til en fremmed over en kaffe.

Enn så lenge er jeg student, men er på utkikk etter jobb i disse tider :D

Jeg går 3 året elektro autmatisering og har tidligere tatt forkurs ved UiS.
Så om det mot all formodning ikke skulle bli noen læreplass på meg i år fortsetter jeg
på elektro ingeniøren.(forhåpentligvis blir dette etter fagbrev).

Er også veldig sulten på å ta urmaker skolen i Sverige. Men med opptakk på rundt 12 av 300 søkende hvert år, blir det gjerne med drømmen:)

PS: jobber deltid på 7/11. Pølsemaker om kvelden!

-Oliver

Høgskoleingeniør i datateknikk, jobbet med både hardware og tjenster innen IT i etterkant. Er nettopp nå i oppsigelsestid og begynner i ny jobb i HP i april.

Studerer org og ledelse om dagen, er resepsjonist om natten.
I tiden mellom prøver jeg å være en ok kar å leve sammen med.

skulle ønske at jeg kunne skrive at jeg var rentenist, og ikke så forskjell på saldo og kontonr, men det kan jeg ikke:(
Jeg er utdannet Automasjonsingeniør fra HIB og har en master i økonomi og ledelse på toppen. Jobber i Aker Solutions, men går 1mars over til Aker Contractors

Holder på med Bachelor i marinteknikk ved HiB nå.
Planlegger master i skipsdesign etterpå. Nærmere bestemt utforming og design av skrog. Ser etter fagrelatert sommerjobb nå. Ser primært etter noe innen skipsnæringen, men alt marint av interesse. Master i subsea er også på listen over ting jeg er nysgjerrig på. Send meg en PM om du har, eller kjenner noen som har, sommerjobber ledig da! :p

Jeg er vel både yrkesaktiv og student. Er maskiningeniør fra HiO, jobber i dag for Volvo Aero Norge i Kongsberg samtidig som jeg tar en mastergrad i Systems Engineering på HiBu/Stevens Institute of Technology i Hoboken.

Jeg har fabrev som elektriker, og har jobbet med installasjoner i bygninger og industri. I tillegg er jeg sivilingeniør i elkraftteknikk fra NTNU, og har de siste årene jobbet i Siemens-sfæren som prosjektingeniør/leder. For tiden jobber jeg med vannkraftverk.