Hvis du fikk stå for design

Medlem
6. nov. 2011
Alle har sikkert tenkt tanken, jeg gjør det støtt og stadig. Tenk om du fikk bestemme hvordan ville da klokken sett ut?
Er fortiden fullstendig opphengt i blått, blå visere på hvit skive (det er så lekkert), blå skive stålbezel, blå skive blå bezel og blå bølger. :D
Dessuten har jeg en megafetish for innsyn bak, og det er nesten smertefullt å se på Lange & Söhne og Glashütte sine vakre bakender. Det er så mye nesten perfekt, men akk så mye uoppnåelig… :p

Med bena på jorda så innser en jo at litt lavere pris er mer realistisk i min verden, men hvor er nå denne godbiten, finnes den egentlig? Svaret så langt er nei i mitt tilfelle jeg finner den ikke.

Drømmedesignet jeg venter på er:
Pris: 10- 25k
Rund fasong
Mål 37-40 mm
Mekanisk!
Innsyn bak med akseptabel finnish, gjerne en spennende rotor
Urskiven: er den hvit må viserene være blå, er den blå må viserene være hele ikke skeleton
Muligheter til variasjon med remmer
Lume: Ja!
Vanntetthet: minimum 100m
Dato: Ja!
Eventuell komplikasjon: GMT ikke noe mer krims krams
Det spiller ingen rolle om det er crownguards så lenge det er skrukrone. :cool:

Som dere ser er det jo ingen sak dette, selv med et så enkelt program som paint!! :D
klokke.jpg

Hehehe, ja den er der nesten men litt for dressy (bare litt), også skulle den jo hatt pil på begge viserene. ;)

Hvis vi opprettholder rambutans standard på skisser tror jeg denne tråden har potensiale til å overgå humor-tråden!

On a sidenote: "Dessuten har jeg en megafetish for innsyn bak"

Takk

Lar TaiTheAsianWonder snakke for meg her, heldigvis trenger jeg ikke å designe noe når perfeksjon allerede er designet...

[video=youtube;BUom0B6I8kQ]http://www.youtube.com/watch?v=BUom0B6I8kQ&feature=fvwrel[/video]

Skjerpings, nå må vi være litt seriøse her. (Det kan jeg si siden det ikke var jeg som begynte... :))

Det er denne du vil ha. Innsyn og det hele.

5484996301_e4a3570a76.jpg

5480669177_50b655a146_o.jpg

5485597490_0f5d4fd05b_b.jpg

Jeg har lett etter mye det samme og mener også at Aqua Terra er det nermeste du kommer. Er helt enig med at det ser dumt ut med pil på bare en viser, men det er nok ikke noe problem å installere visere fra en PO.
En billig og litt for liten men veldig pen klokke er denne:
http://www.hamiltonwatch.com/en/ladies/american-classic/jazzmaster/auto-34mm/H32315141
Jeg var ganske sur for at denne ikke kommer i 40mm.

1288214345_large_Americanclassic_jazzmaster_JAZZMASTERAUTO34MM_H32315141.jpg

I tillegg har du ML Pontos, hyggelig pris, men den er bare ratet til 5 ATM:

MLDay-DateBlue1.jpg

Men mange klokker har jo ulik viserform på time og minutt, som feks SM300, De fleste sports-Rolexer osv. Det fungerer jo. Vi var i en annen tråd inne på om viserkonfigurasjonen var bedre på Railmaster før, da var det timeviseren som hadde pil. Egentlig synes jeg begge fungerer.

Tror visere fra PO kan bli rart, de er mye grovere.

Nye AT i mid size (vist tidligere i tråden) er også fin, men nesten doble prisen.

De er alle flotte klokker, men de mangler det lille ekstra som gjør at jeg tenker at den jeg ha. :)

Hadde Omega laget 2535 i 39mm med sverdvisere, uten heliumventil og en annen lenke hadde vi vært veldig nære. :p

JA, jeg vet jeg er vanskelig men ikke chrono det har jeg jo opptil to stk. :p

Blir nok nødt til å vente til jeg er pensjonist på denne. :)

gop12.jpg

Det er bare å komme med bilder av hvite skiver med blå visere også. :mrgreen: