Hvis du skulle kjøpt én eneste klokke i livet ditt

Medlem
8. april 2012
Innlegg
92
Hvilken skulle det vært?

Noen faktorer man kanskje vil tenke på er at etterfølgere skal arve den, du må synes den er vakker, og kan brukes til de fleste klesplagg. Kona de må kunne selge den hvis du dør.



Shoot(no pun intended)

PS: synes du den er så bra/fin at du driter i både koner og etterfølgere, så er det også selvfølgelig lov.
 
...arv, eller salg etter dødsøyeblikket - du må bestemme deg! og hvorfor skal 'kona mi' ønske selge klokka da jeg er død? hvis vi er barnløse bør hun ønske beholde det da jeg er død, for det er vel dårlig stelt med oss hvis brorparten av familieøkonomien vår er bundet opp i ett føkkings ur ;)

men gusjelåv at jeg forlengst har vært hos advokat og skrevet testamente :cool:
 
...arv, eller salg etter dødsøyeblikket - du må bestemme deg! og hvorfor skal 'kona mi' ønske selge klokka da jeg er død? hvis vi er barnløse bør hun ønske beholde det da jeg er død, for det er vel dårlig stelt med oss hvis brorparten av familieøkonomien vår er bundet opp i ett føkkings ur ;)

men gusjelåv at jeg forlengst har vært hos advokat og skrevet testamente :cool:


Haha, det var noe man potensielt kunne tenke på. Hva folk evaluerer når de velger deres eneste klokke er jo selvfølgelig individuelt.
 
IMG_3399.JPG

IMG_3437.JPG

IMG_3422.JPG
 
Explorer 1. Sub er for harry, det meste annet for dressy, og skal man ha noe over tid må man nesten ha noe solid, ikke fancy motegreier fra et av konglomeratene.

(Mvh 'sur på JLC pga konsekvent dårlig kvalitet')
 
Daytona.... solid nok, høy verdistigning, ingen dato til å telle dagene framover. Hehe, kanskje @Rød sin er bra nok som eneste solid en ut livet;)

5711 er nok et godt alternativ, men den er for skjør ift det Kronen tilbyr. Sub er kanskje for overkill til allslags bruk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og CaveMan
Daytona.... solid nok, høy verdistigning, ingen dato til å telle dagene framover. Hehe, kanskje @Rød sin er bra nok som eneste solid en ut livet;)

5711 er nok et godt alternativ, men den er for skjør ift det Kronen tilbyr. Sub er kanskje for overkill til allslags bruk.


Hvorfor er sub overkill?
 
  • Liker
Reaksjoner: larskp86
Dødsklokka må være noe billig drit som ikke gjør noe at blir rappa på Hospice Loviensenberg, når man ligger der pre-mature.
Altså alt annet er solgt unna før dette stadiet nås.

Det siste uret som selges, må være det som gir meg mest glede så lenge nøtta er klar og som øynene klarer å se, kanskje en 47mm Panerai?