Hvit Explorer II

Havvo

Støttemedlem
Medlem
22. sep. 2011
Sted
Bergen
Hei folkens,

Jeg har fått for meg at jeg har fått lyst på en hvit Explorer II. Kan noen fortelle meg noe om denne klokken? Er den å anbefale? Hvilken modell i såfall og hva er "riktig" pris? Er der kanskje noen som har en de vil selge? Det kom vel ny modell på 42mm for ikke så lenge siden? Setter pris på info

Jeg hadde forrige modell (polar). Syntes den var bitte litt blass, skiven var nokså anonym. Men det gjør jo også at det er en Rolex som går under radaren hvis du er ute etter det. Bra sommerklokke, pen på lenke og nato.

Hadde jeg vært i markedet for en Exp, ville det blitt en Ier i 39 mm eller en IIer i sort, faktisk :cool:

Hadde en hvit expl2 39mm inntil veldig nylig. Flott klokke, men litt anonym som mikke sier. Dette er dog ikke nødvendigvis noe negativt.

Klokken er for meg litt "røffere" enn en sub, tenk at subben kan være converse og epxl2 er fjellskoene. I mangel på noen bedre måte å forklare det på...

Expl2 fungerer finfint under både skjorte og i tskjorte, men jeg brukte min mindre og mindre.

Har hatt hvit Expl II, men den ble solgt etter relativt kort tid.
Har nå en Seamaster GW, og jeg merker den får vesentlig mere tid på armen.
Antar at jeg faktisk bruker den like mye som Subben.

Du ble kanskje ikke noe lurere av dette, men til tross for at jeg er Rolex fan, ja så funket i alle fall ikke Expl II med hvit skive for meg.

Nyforelsket - inngår p.t. som eneste Rolex i boksen for min del:)

Nå har jo du et ekstremt trivelig eksemplar av arten også da ;).

Når det er sagt - jeg har jo også fått inn flere klokker med hvite / lyse skiver som for min del bidro til å gjøre denne overflødig. Både AP ROC og AP ROO er lyse og det påvirket i stor grad valget jeg tok.

For min del så seiler Explorer 2 med hvit skive opp som en av mine favoritter, det er en av de klokkene jeg angrer mest på at jeg har solgt.
Går nå å drømmer om den nye på 42mm, da får man jo den "nye" lenken med microjustering også;)

PS: Jeg likte ikke Exp2 med hvit skive serlig godt før jeg fikk den på armen.

(Beklager, har postet dette bilde uttallige ganger før, men får alltid frem den gode sommerfølsen:p)

IMG_0796.jpg

Dette blir omtrent like subjektivt som spørsmålet om du liker brunetter eller blondiner, noen liker også begge deler (da tenker jeg selvfølgelig på hvit og svart exp II).

Jeg har og har hatt exp I, hvit exp II og sub 16610. Av disse tre likte jeg kanskje sub best. Men det er vanskelig å forklare hvorfor.

Exp II er en fantastisk klokke, og har du lyst på den så kjøp!

Har hatt min i et år nå, og er storfornøyd, det jeg kan si er at den tar seg vannvittig bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Sitter meget godt på hånden, og har et tidløst design.

Jeg synes ikke skiven/fargen er "blass" jeg synes derimot at den har meget god lesbarhet pga kontrasten mellom sorte visere og hvit bakgrunn.

2e096db0-9678-9c91.jpg

Jeg har selv hattt både explorer 2 med sort og hvit skive. Likte helt klart den hvite best, og kommer sikkert til å kjøpe den igjen på et tidspunkt. Det er mye klokke for pengene siden du som regel får et pent eksemplar til rundt 25-26 som er komplett.

Dette er helt klart en klokke jeg vil ha i samlingen min en gang! :) Liker den spesielt fordi det ikke lyser Rolex, og at den har hvit skive er et stort pluss. Av naturlige årsaker mtp størrelse passer den gamle meg best, og personlig liker jeg den bedre enn den nye av utseende også. Hvit explorer II er en vinner for meg. :)

Har tenkt og lest mye frem og tilbake og har landet på at den nye Explorer II hvit, blir mitt neste mål. Før jeg faller helt til ro vil jeg gjerne prøve en på armen.

Er det noen som vet om forhandlere i Oslo som har denne på lager?

Hadde jeg ikke hatt ei klokke med gmt viser, så hadde hvit exp 2 blitt førstevalget når jeg skal ha ei hvit/lys skive engang.

Jeg slenger meg på i rekken av fornøyde Exp2 eiere. For meg var hvit skive det eneste alternativet, og klokka blir mye brukt. En perfekt tool watch :)

Prøvde den på Changi Airport i fjor. Er fortsatt 'in love'. Størrelsen må være perfekt og skiven er perfekt om sommeren. Litt usikker på hvordan den vil være på nordisk vinterblek hud. Den topper uansett ønskelisten sammen med SD.

Løp og kjøp!

The perfect Rolex

Jeg har hatt sort og hvit i den nye 42mm og havnet helt klart på sort tilslutt (Med hvit skive virker den litt enorm, sort "gjøre den mindre")
Men jeg har selvsagt også den 16570 og da måtte det være polar.

Klokken er helt perfekt og sitter som et skudd. Tool watch numero uno..

Litt usikker på hvilken tråd jeg skal poste dette spm i, så det ble denne...

Jeg har lyst på en 16570 polar. Og jeg har dannet meg et slags bilde over bruktprisene som jeg trenger en second opinion på:

1. -> 25' : ca 1998 modell eller eldre, uten SEL, 3185, ok standard
2. 25-29' : ca 2000 modell med b/p, SEL, 3185, pen
3. 30'-> : ca 2008-2010 modell med b/p, SEL, 3186, RBR, pen

Er jeg inne på noe?

Og hva syns dere om denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38429548 ?
Denne er en av de første 16570-ene, kommer uten b/p, uten SEL, 3185 og er noe slitt. Selv har jeg ikke så innmari sans for fargefeilen på timemarkørene, off-white dial på 16550 er dog noe annet...
Noen som kjenner selger?

vh
Geir