Hvor bør jeg kjøpe min Omega Speedmaster?

Medlem
7. sep. 2010
Etter lang tids tenking og sparing har jeg nå besluttet å skaffe meg en Omega Speedmaster. I den forbindelse har jeg et par spørsmål:

1. Enkelte hevder at den neste siste versjonen er å foretrekke fremfor den aller siste. Hva tenker dere?

2. Kan dere anbefale en urmaker i Oslo-området som er god på Omega, og gir spesielt god service?

Christensen på Storo senteret, har jeg "dealet" med denne uken om en MKII - fantastisk gjeng! Dønn seriøse, imøtekommende, villig til å gi gode priser og er profesjonelle. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg enda ikke har handlet her, men det kommer. Anbefalles!

Etter lang tids tenking og sparing har jeg nå besluttet å skaffe meg en Omega Speedmaster. I den forbindelse har jeg et par spørsmål:

1. Enkelte hevder at den neste siste versjonen er å foretrekke fremfor den aller siste. Hva tenker dere?

2. Kan dere anbefale en urmaker i Oslo-området som er god på Omega, og gir spesielt god service?

1) Uret er det samme som tidligere, dog med ned nytt referansenummer. Klokkeboksen (tidligere klassisk rød) har også blitt oppgradert. Dette er de to eneste forskjellene jeg vet om mellom ny og gammel "versjon".

2) Christensen på Storo og Bjerke er å anbefale. Har også god erfaring med Protid på Sandvika storsenter.

Lykke til med handel!

1) Uret er det samme som tidligere, dog med ned nytt referansenummer. Klokkeboksen (tidligere klassisk rød) har også blitt oppgradert. Dette er de to eneste forskjellene jeg vet om mellom ny og gammel "versjon".

Nyere versjon har også oppgradert lenke. Skruer i leddene fremfor pins.

Den eneste grunnen til å kjøpe forrige versjon må vel være prisen? Alt likt så ville jeg heller hatt siste versjon med nye boksen, "ulempen" er høyere pris. Aner dog ikke om den forrige med pinner i lenken og kortere modellnummer lenger ligger og støver ned hos noen AD.

Jeg har den forrige modellen, og kan ikke se for meg at en lenke som ser tilnærmet lik ut, samt en enorm koffert av en eske og en natoreim skal være verdt de ekstra syv tusen kronene.

Jeg kan heller ikke skjønne hvordan de går fra det lette referansenr 3573.50 til 311.30.42.30.01.006. Hva i all verden?

I mitt tilfelle er det sapphire sandwich, med exhebition caseback. Vet det er mer "riktig" å ha stål bak om man skal være tro til måneklokka, men det er virkelig et pent urverk, så det er for synd å ikke kunne ta en titt :)

Christensen på Storo senteret, har jeg "dealet" med denne uken om en MKII - fantastisk gjeng! Dønn seriøse, imøtekommende, villig til å gi gode priser og er profesjonelle. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg enda ikke har handlet her, men det kommer. Anbefalles!

+1

Stiller meg bak forslaget om Christensen på Storo. Var nettopp innom for å fikse et nytt hull i en rem og endte opp med å få klå på alt fra DSOTM, Aqua Terra og Longines Legend Diver (som jeg fant ut at ikke passet meg). Alltid gode erfaringer med den butikken.

Christensen er absolutt å anbefale! Vært innom der en del ganger uten å legge igjen penger, men har fått fantastisk service (kanskje den mest "service-minded" urmakeren jeg har vært innom). Tror det er også en sjanse til å få en veldig god pris :)

Takk for gode råd!

Da tror jeg det blir Speedmaster på meg snart!

For det finnes vel ingen god grunn til å IKKE kjøpe en Speedmaster, hvis det faktisk er økonomisk gjennomførbart?

Da tror jeg det blir Speedmaster på meg snart!

For det finnes vel ingen god grunn til å IKKE kjøpe en Speedmaster, hvis det faktisk er økonomisk gjennomførbart?

Helt riktig! Har man økonomien til det, finner jeg ikke noen gode grunner til å la være!

Takk til urmaker Christensen på Storo + dere som anbefalte den butikken!

Da ble det Speedmaster på meg, kjøpt hos urmaker Christensen på Storo. Jeg fikk meget god pris og usedvanlig god service; er ekstremt fornøyd! Den butikken kan anbefales på det sterkeste, og er definitivt mitt førstevalg neste gang jeg kjøper klokke!

Da ble det Speedmaster på meg, kjøpt hos urmaker Christensen på Storo. Jeg fikk meget god pris og usedvanlig god service; er ekstremt fornøyd! Den butikken kan anbefales på det sterkeste, og er definitivt mitt førstevalg neste gang jeg kjøper klokke!

Bilder?;)