Hvor bør man ta service på en Longines?

Medlem
30. nov. 2012
Hei

Jeg har en Longines Master Collection som sårt trenger seg en full overhaling. Jeg var innom den lokale urmakeren (som også er AD og gjør jobben selv) tidligere i dag og fikk litt hakeslepp av prisen de skulle ha for en service. De ga meg en pris på 3800-4500 kr for det som i praksis(?) er et standard ETA verk uten noen komplikasjoner.

Så spørsmålet er da hvor man bør henvende seg for en full service til noe som fremstår som en mer fornuftig pris. Jeg har ikke noe i mot å betale det som kreves for en jobb, men prisen jeg fikk tilbud om syns jeg minner om forsøk på landeveisrøveri!

mvh
Ragnar

Du kan jo høre med Sutterud eller Tidemann - begge i Oslo, men jeg tviler på om du får det særlig rimeligere der. Ting tar tid og tid koster. Dessverre.

Du kan jo høre med Sutterud eller Tidemann - begge i Oslo, men jeg tviler på om du får det særlig rimeligere der. Ting tar tid og tid koster. Dessverre.

Så det er greit å betale 4000 kr for en service av en "billig" klokke med urverk med 3 visere? Ouch.. Jeg søkte litt på tidligere tråder her, og da kom det opp helt andre priser, og utsagn om at jobben typisk tar tre arbeidstimer å gjøre (var vel rett nok om Rolex men).

Da blir nok løsningen for min del å sende klokken til utlandet, der man får gjort arbeid som dette til langt bedre priser. Så lenge prisen er under 3000 for jobben, så kan man benytte seg av posterestantestromstad.no, så slipper man helt lovlig unna momsen også.

Tusen takk for svar forresten!

Så det er greit å betale 4000 kr for en service av en "billig" klokke med urverk med 3 visere?

Ville hørt med andre. Har betalt kr. 4.500,- for service av Omega Speedmaster Reduced på Protid i fjor, og kr. 3.500,- for Valjoux 7750 hos Sutterud i år.

En service på standard ETA-verk uten komplikasjoner bør ligge under kr. 3.500,-

Så det er greit å betale 4000 kr for en service av en "billig" klokke med urverk med 3 visere? Ouch.. Jeg søkte litt på tidligere tråder her, og da kom det opp helt andre priser, og utsagn om at jobben typisk tar tre arbeidstimer å gjøre (var vel rett nok om Rolex men).

Da blir nok løsningen for min del å sende klokken til utlandet, der man får gjort arbeid som dette til langt bedre priser. Så lenge prisen er under 3000 for jobben, så kan man benytte seg av posterestantestromstad.no, så slipper man helt lovlig unna momsen også.

Tusen takk for svar forresten!

Dra innom Sutterud og hør. Tipper du kan få tatt servicen for like over 2000-lappen :)