Hvor fake er denne?

Medlem
19. juli 2013
Sted
Hamar
Lurer rett og slett på hvor fake denne "rolexen" min er og hva folk her ser det på.

det er flere "bommerter" som kan være gjort på faker. Jeg kjenner ikke til Daytona, men det er også avhengig av årgangen som klokke er (eller skal være). I glasset skal det kanskje være en etset krone nede ved 6. (i alle fall på Sub fra 2005). Noe fake Daytona har feil/gale funksjoner på en av sub-dailene. Etter sigende skal dette være "enkelt" å fikse, så dette er kan være "fikset" på din. Slikt kan være en artig jobb, hvis du har en (garantert) ekte å kontrollere mot.

Kontroller om serienummer på klokke og lenke stemmer overens med hva du har fått oppgitt. Tabeller for dette finnes på RolexForum (har ikke adresse eller liste med meg nå dessverre!). 2009 var vel året Rolex begynte med radom-nummer i stedet for en (fornuftig!/?) sekvensiell nummerering. Husk at service/aftermarket lenker kan gi klokken en lenke som har nyere årstall.

Skriften på detaljene, subdails, og tekster kan ha noen feil. Buer, åpninger og tykkelser på tallene. Ofte benyttes en asiatisk kopi av ETA 7750. SubDailene ved 9 og 3 har ikke helt samme plassering som på ETA sin. Sjekk bredde/tykkelse på feltene som markerer 3/9. Nederst står Swiss, Swiss Made, <25 ell. Dette henviser til bruken av materiale for å få lumen til å lyse. Dette hen¨speiler også til årstall for produksjon (eller service). Her bør det også være en overenstemmelse (som Kinesiske produsenter ikke er så nøye med. (De tenker også på økonomi og har produksjons og forskningsutgifter å ta hensyn til...) Alt kan selvfølgelig fikses ved å bytte ut deler med riktige deler... (Enten fra produsenten sin side eller en ivrig "entusiast".

De gamle Asiatiske verkene var ofte litt mer "slarkete" å stille på, få kronen til å entre gjengene for låsing, trekking føltes "tørrere" etc.

Pinnene som holder lenken på en Rolex er tykke og gode. Kopiene har "standard vare"

Fake produsentene er "flinke" til å lage Rolexer. Dessverre!

Selvfølgelig vil det være en fordel å åpne klokken...
Jeg leverte min til Bjerke og fikk det verifisert. Sikkert en god timepris for dem, men for meg var det verd 600 kroner.

Good Luck!

:cool:

Redigert:
På disse er det to dead give-aways:
1. Winner Daytona etc på baklokket
2. Se på de sølvfargede ringene rundt sub-dials, de er alt for tykke. På en ekte er de mye slankere.

Takk for respons! Ser at fontene på subdialsene er for tykke når jeg ser bilder av en ekte. Hva tenker dere som virkelig er inne i klokker og bruker så mye tid og penger på ekte rolexer om folk som bruker fake? Synes selv klokka er fin og bruker den av og til og om noen spør sier jeg klart at den er fake.

Forhåpentligvis har jeg klart å spare til en Omega seamaster av noe slag om ikke så altfor lenge.

Jeg syntes du skal holde deg for god til å bære denne faken. Kjøp deg en mekanisk Seiko diver og knus Daytona-faken med en hammer.

Å knuse den blir nok ikke gjort, da gir jeg den heller til min onkel som samler på fake rolex, hvorfor han gjør det vet jeg ikke.

Hadde tenkt å gå til innkjøp av en seiko diver, men kjøpte årets Festina chrono bike limited edition med 100 års garanti når jeg var på Gran Canaria for noen uker siden. Hvor bra kjøp det var opp imot seiko klokka vet jeg ikke, men festina klokka var i mine øyne en finere klokke.

Jeg ville, som andre ødelagt klokken, men gjerne ved at du skrudde opp bak og så på urverket (hvis den ikke går på batteri da...) er det mekanikk der, forsøk deg som Urmaker og begynn å forstå hvordan det virker. Da begynner du også å forstå hvorfor noe koster mye osv.
Falske gjenstander er for folk som enten er falske eller ikke bryr seg. Begge grunnene er egenskaper man trolig ikke opplever livsglede av.

Spar og gled deg til feks seamaster, og les om denne fantastiske hobbyen:)
Velkommen.

Jeg ville beholdt klokken. La den stå som ditt mål i klokke verden; en ekte Daytona. Og det er mye du kan glede deg over på veien. Mang andre fine du kan få med deg. En fake har ikke noen verdi, så den kan være en god start på Urmaker verdens utfordringer.

en fordel ved ikke å ødelegge klokken er at den er god å ha som referanse til andre klokker, for å kontrollere om de er ekte...

velkommen til en fin hobby!

:cool:

Fake klokker, klær, vesker. sko og allt annet holder kun liv i organisert kriminalitet og undergraver de reelle fabrikantene som leverer kvalitet og betaler skatter til samfunnet. Knus driten og kjøp deg ekte vare
Tom

Som du skjønner "fake watches for fake people!" Er holdningen her inne. Vi betaler gladelig x antall 10000 for en ekte og ser derfor ekstremt ned på fake. Ikke et tema her en gang. Kast den eller knus den. Han som sparer på fake Rolex.. Hmm

Fake noe som helst gir jo absolutt ingen mening.

Hvorfor vil man projisere at man har noe når man ikke har det?
Misunnelse på de som faktisk har råd til å kjøpe ekte vare?

Ikkje bra...

Bruk den og kjenn på følelsen av å vite at du går rundt med en kopiklokke. Kan hende svaret da gir seg selv :)

Meste er vel allerede sagt om fake produkter her. I tillegg til kan vi jo tenke oss at produsentene heller ikke produserer i henhold til dagens krav til miljø og arbeidsmiljø.