Hvor godt stemmer priser på nett sammenliknet med pris i butikk?

Medlem
12. aug. 2013
Innlegg
18
Sted
Oslo
Var nylig inne på Urverket.No og har også vært på diverse andre sider som viser til en veiledende pris på et bredt utvalg klokker.

Eks 1: Audemars Piguet Royal Oak Rose Gold White Dial 15202OR.OO.0944OR.01
Veil.pris 372.300,-

Eks 2: IWC Portuguese Perpetual Calendar IW502306
Veil.pris 269.400,-

Hvor godt stemmer dette med hva man hadde måttet betale i butikk hos f.eks Bjerke eller Tidemann?

Eventuelt, hvor finner man de mest korrekte prisene? (Norske sider eller Utenlandske sider og legge på mva.)


Alle svar verdsettes!
 
Hei,

Min erfaring er at urverket oppgir en noe høy pris veiledende slik at tilbudet fremstår bedre enn hva som faktisk er tilfellet.

For å ta noe jeg kjenner så er prisen - om jeg husker korrekt- på Rolex 114060 48.195,- veiledende fra forhandler, mens den er oppgitt på urverket til å koste 50.300,- mens 48.195,- er deres "tilbud".


Det ligger noen prislister her på bruket, men den eneste jeg kommer på i farta er for Panerai og den gjelder England.


Seek and thou shalt find :)
 
Prisen på IWC'en stemmer ganske bra med det jeg fikk oppgitt av Otteren når jeg forhørte meg om min. Anbefaler deg å kontakte Otteren hvis det er IWC du vil ha, han gir glimrende service og for min egen del kan jeg bare si at han ga meg et tilbud jeg ikke kunne si nei til