Jeg kom fra Roma for et par dager siden, det var litt å titte på der også. Hadde f.eks ingen problemer med å få en ny Sub 16610 prutet ned til € 4000 (fra ca € 4600!) hos AD. Med dagens kurs er det ca NKR 34500, og på toppen av det får du 13% VAT igjen på flyplassen. Lurer på om ikke jeg angrer på at ikke jeg utvidet Rolexsamlingen allerede.....
Jeg prutet her:
Bedetti ligger på Piazza di San Silvestro, 5 min fra Spansketrappen eller Fontana de Trevi.
Her prutet jeg også på Rolex:
Monetti ligger rett rundt hjørnet for Bedetti.
Ellers var jeg her:
Hausmann har to avdelinger i Roma, en på Via dei Condotti (bildet), og en på Via del Corso (begge er i samme området som Bedetti/Monetti). De er nok de fornemste klokkebutikkene i Roma, og er AD for Rolex, Panerai, PP, Lange, AP og
mye mer. Jeg følte meg ikke supervelkommen dit, det virket som om de var vant til langt mer snobbete kunder enn meg. Jeg fikk uansett se på noen Panerai-modeller, de hadde ikke mange pga manglende leveringer fra Panerai. Men jeg fikk pris på € 3400 for 112 og € 3700 for 111, og klar beskjed om at disse prisene var fixed uten rom for forhandlinger (med mindre jeg skulle ønske å kjøpe begge.....).
Fant en bruktbutikk:
Det er døren bak dama med rød kjole, og ligger i Via di San Claudio, bare et steinkast fra de andre butikkene jeg omtaler her. Den drives av far og sønn, og virket veldig seriøs. De hadde et godt utvalg av Rolex, og noe Omega, Tag, Patek ++. Prisene var i høyeste grad mulig å diskutere, og en 16610 fra 2002 med boks/papirer, så veldig strøken ut, begynte på € 3000. De hadde også en del Rolex som var helt ny, men om de har AD-status eller om dette var gråmarkedsgreier, vites ikke.
Jeg var også en snartur i Firenze, der hadde jeg ikke tid til noe særlig klokketitting, men jeg gikk forbi hauger av butikker med store Omega/Tag/Hamilton/Eberhardt/osv-skilt, også var denne butikken plutselig rett ved domkirken:
Jeg hadde desverre ikke anledning til å gå innom.....
Hvis noen er interessert i nøyaktig plassering av noen av disse butikkene, har jeg bildene med GPS-data integrert i bildet (tatt med min nye fancy-schmancy Nokia), vet ikke om Flickr bevarer disse dataene. Ta uansett kontakt om du er interessert i mer nøyaktig info om hvor de ligger.