Hvor kjøpe verktøy

Medlem
8. mars 2014
Sted
Oslo
Hei alle,

Jeg trenger litt tips til det nødvendigste av verktøy. For det første, noen tips til hvor jeg bør bestille et barettverktøy? Tidssonen/webshop er utsolgt, og så syns jeg kanskje bergeon 6711 virker bedre enn 6767, noen innspill?

For det andre har jeg en lenke med kragepins eller hva det nå heter. (Pins man dytter inn/ut, men med en liten hylse inne i lenkeleddene.) Pinnene sitter noe så inni .... hardt. Trenger derfor tips til hvordan jeg kan få dem ut. Tips? Funker det lenkeverktøyet på webshopen tror dere?

94610_Beco_Technic_Verkt_y_for_fjerning_av_lenkest_1.jpg

http://shop.tidssonen.no/products/verkty-for-fjerning-av-lenkestift

Bør fungere bra til lenken. Har ikke vært borti noen lenker hvor den ikke har fungert :)

Både 6111 og 6767 ble bestilt fra distributør i forrige uke, og er på lager om ikke så alt for lenge.

Kjøpte 6111 fra cousins for noen uker siden, etter at min 6767 forsvant (den dukker sikkert opp igjen nå som jeg har kjøpt nytt).

Jeg synes at "oppgraderingen" til 6111 er verdt det siden jeg plagdes med at gaffelen skrudde seg ut hele tiden på 6767 (kunne ha brukt loctite hvis jeg hadde sånt). På 6111 er prinsippet "innstikk". I tillegg kommer den med en ekstra bred gaffel som er beregnet på skinnremmer, imidlertid foretrekker jeg foreløpig 1mm-gaffelen også her.

Uansett hva du velger er det bare å kjøre på med Bergeon, det er forbløffende mye enklere å jobbe med enn de billige verktøyene som av og til følger med remmer.

Takker og bukker. Nå bestilte jeg en winder fra utlandet, og et billig barettverktøy samtidig, så får jeg ta en ny shoppingrunde nå du har fått inn på lager @Fyrsten. Og så skal jeg høre på @reim og bestille 6111. :)

Redigert av en moderator: