Hvor kjøper man taklamper / pendellamper

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Sted
Oslo
Jeg har et svakt minne om at det for en tid tilbake var en tråd her på forumet om taklamper og en butikk / nettbutikk som hadde et uvanlig utvalg. Denne tråden klarer jeg dessverre ikke å finne tilbake til. Er det noen som husker hvilken tråd jeg mener?

Vi har allerede følgende tråder:
http://www.tidssonen.no/forum/stil-12/lampetråden-9214/
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?t=13865&highlight=lampe

Vi ser spesielt etter en stor taklampe / pendellampe som bør ha en diameter over en meter til å ha i inngangspartiet der det er to etasjer høyt under taket.

Hei,
du kan alltids sjekke ut luceplan som produsent, ellers så er det mye kule ting på en butikk på løkka som heter retro (gamle orginale Ph og louis poulsson bla.)
Expo nova har også et flott utvalg.
Luksuslamper.com har jeg ingen erfaring med, men kan vel brukes til inspirasjon?

Hei,
du kan alltids sjekke ut luceplan som produsent, ellers så er det mye kule ting på en butikk på løkka som heter retro (gamle orginale Ph og louis poulsson bla.)
Expo nova har også et flott utvalg.
Luksuslamper.com har jeg ingen erfaring med, men kan vel brukes til inspirasjon?

Retro hadde jeg helt glemt. Takk for tipset!
Vi tok turen innom Expo Nova, Illums Bolighus, Lyse Ideer, DKNO og Palma på lørdag, men det var ingenting som var full klaff.
Innser at dette er en modningsprosess og at vi mest sannsynlig må bo oss inn i huset før vi finner lampen.

En Ph blir jo aldri feil eller kanskje en "Kongle"

koglen.jpg

Ellers kan man lage mye fint av gamle Luxo lamper.

Dear-Ingo-suspension-light.jpg

Litt vanskelig og komme med forslag når man ikke vet hvordan stil dere har ellers.

Selv liker jeg og hente mine lamper fra gamle grise-fjøs og forlatte fabrikklokaler:eek:

Vi endte opp med denne siden Kongle ble litt i overkant:

snowball-01.jpg

Kjøpt på Illums i Vika.

Som nevnt synes jeg luceplan har noen fine ting. B.la hope, som kan fåes i forskjellige størrelser.

hope-suspension-large-2530893-1.jpg

Stihlwerk i Prinsens gate har et relativt godt utvalg, uten at jeg skal garantere at de har noe som passer. Men jeg har kjøpt et par lamper der i alle fall, selv om de har vært noe mindre i størrelse.

Låner tråden hvis det er greit.
Midlertidig tittel: inspirasjon til mindre pendellamper som kun lyser nedover.

Har to nattbord der jeg ønsker en pendellampe over hver. Ønsker en luftig effekt på soverommet og drømmesituasjonen er at jeg eller venninden kan lese på sengen uten sjenanse for hverandre. Det må derfor ikke være skjerm som er transparent.
Led med litt varmere kelvin er å foretrekke og dimbar.

Diameter tenker jeg maks 25cm.

Alle tips mottas med stor takk!

Venninnen?! Regner med a du mener skløtta? Kjøpe en fin lampe og en Kindle.