Hvor lenge har du vært på Tidssonen?

Medlem
4. sep. 2017
Sted
Oslo
Det er mye gull her hvis man blar i gamle tråder. Skulle ønske alle unboxet alt som kom inn som tikker. Slik det var mer av før. Husker folk hadde luremustråder og bilder av statusoppdatering fra DHL og andre som leverte.
Selv var jeg her allerede som leser tilbake til 2010, hadde også en bruker, men sletta den etter å ha mottatt minimal respons på mine Steinhart. Så var litt vonbroten da.🤣
Registrerte meg på nytt i 2017. Med null referanser til Steinhart og sånn. Klokkeriet kunne aldri bli noe annet enn ett eksempel på hvor lemfeldige enkelte var med å flashe lett omsettelige dyre klokker til 10000+ medlemmer, under eget navn og alt som er offentlig på Facebook.

Hva var den første ordentlige klokka du utbokset her? Min var denne:

IMG_6360.jpeg

Har den enda. Kunne trengt en service da.🙂

Edit la nok denne på feil kategori.

Vedlegg

• IMG_6360.jpeg
    IMG_6360.jpeg
    128 KB · Visninger: 0
Redigert:
Morsom tråd 🙂

Jeg etablerte min bruker i 2016 etter å ha vært hangaround og smuglest en periode i forkant. Jeg tror dette var min første unboxingstråd :) det var for øvrig gode tider når man kunne gjøre sånne spontane handler en random dag i uka.

Redigert:
Hei! Har snart vært med her i 7 år. I motsetning til flere andre, hadde jeg knapt hørt om Tidssonen før jeg ble medlem. Min første unboxing kom drøyt halvannet år etter innmelding. Hadde riktig nok solgt og kjøpt flere klokker før denne ble presentert:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/tilbehør-til-yachten.53162/
Må si at den av og til savnes…Pen klokke!

Siden 2010, så 15 år!

Leser mye her inne - og bruker linker folk poster til å lære enda mer. Men har ikke gjort noen virkelig store kjøp verken her eller utenfor. Jeg blir 40 i år og vurderer å kjøpe meg en Tudor eller noe i prisklassen. Da skal jeg lage min første unboxing.

Den første klokka jeg kjøpte her inne var en SKX007, og da kosta de 1000,- per stk uten unntak.

Redigert:
Siden 2010, så 15 år!

Leser mye her inne - og bruker linker folk poster til å lære enda mer. Men har ikke gjort noen virkelig store kjøp verken her eller utenfor. Jeg blir 40 i år og vurderer å kjøpe meg en Tudor eller noe i prisklassen. Da skal jeg lage min første unboxing.

Den første klokka jeg kjøpte her inne var en SKX007, og da kosta de 1000,- per stk uten unntak.
SKX007 skal man ikke kimse av. Mye bra en kunne kjøpe for en rimelig penge før.

Selv masseproduserte Seiko verk har dette jeg og sikkert mange her finner fascinerende, nemlig finmekanikk.

Redigert:
Jeg har vært medlem siden Mai 2013, leste noen år som "skyggebruker" før det. Registrerte meg siden jeg skulle kjøpe gave til min far. Ble en Vintage Certina kjøpt av @MINUTE_REPEATER (som er medlem nr. 788 på forumet, kudos). Kan melde at gaven brukes enda. Så det falt i smak. Hadde vel første unboxing noen mnd. etterpå, men er fra tiden der ingen bilder vises pga. photobucket link styr (for de som husker det).

Jeg har vært medlem siden Mai 2013, leste noen år som "skyggebruker" før det. Registrerte meg siden jeg skulle kjøpe gave til min far. Ble en Vintage Certina kjøpt av @MINUTE_REPEATER (som er medlem nr. 788 på forumet, kudos). Kan melde at gaven brukes enda. Så det falt i smak. Hadde vel første unboxing noen mnd. etterpå, men er fra tiden der ingen bilder vises pga. photobucket link styr (for de som husker det).
Hvor kan man se hvilket medlemsnummer man er?🤔

Begynte å lurke i 2016 da klokkeinteressen var gryende, ble aktiv i 2017.

Ser ut som dette var min første unboxing/brukeromtale: Damasko DA35, en brutalist-toolwatch fra Tyskland. Som jeg sa i teksten da: "det føles som å ha Robocop på håndleddet". Den forsvant ganske fort igjen, men den var skikkelig kul.

Det er dessverre omtrent ingenting av designene til Damasko som tiltaler meg lenger, men jeg antar at kvalitetsfølelsen fortsatt er der. Det var iallfall helt koko sterk kvalitetsfølelse på lenka!

1739735509708.png

I 2015 vurderte jeg å kjøpe en Daytona helgull på Finn.no og hadde et spørsmål i den forbindelse. Dermed opprettet jeg bruker her for å kunne få hjelp. Mener det var @Genta som var den første som bisto. Etter et par dager hadde jeg forøvrig kjøpt nevnte Daytona.

Før dette hadde jeg stort sett kikket innom TS en gang i blant, men uten å være medlem. Hadde hatt litt klokker inn og ut, men brukte i flere år nesten utelukkende den trofaste 116613LN til det meste og så vel kanskje ikke helt behovet for å lage bruker på TS på den tiden.

Ved å bla litt tilbake, ser det ut til at første gang jeg bidro med unboxing var i februar 2017, da med kjøp av Rolex BLNR. Bildene får jeg ikke opp lenger, men det er sikkert en grunn til det.

Ser også at jeg kjøpte en klokkeboks på TS like etter. Ja, det var tider…

IMG_2678.jpeg

Medlem fra august 2010. Første post av egen klokke, den er nok litt nyere enn antydet i posten fra 2011 :)

Hei,

Tenkte å starte en vintage tråd her på forumet. Tanken er at man her kan presentere et ur i samlingen som man ønsker å fortelle noe om. Det kan være det første samleruret, sjeldent utgave av et merke, ur av horologisk interesse eller bare et ur man synes er kult. Hva er vintage? I mitt hode før quarts revolusjonen, men la oss gjøre som veteranbilene, eldre enn 30 år :) - Ser fram til mange fine bidrag her!

Først ute er min første kronograf i samlingen, inspirert av bildet med Rolex og hvit skive på Norgesnato. Dette er en Eterna kronograf fra slutten av 30 tallet. Den ble kjøpt for omtrent 10 år siden på Ekebergmarkedet i Oslo, og nå frisket opp med en Norgesnato.
Verket er signert Eterna men basert på et Valjoux verk, kaliber 22 hvis jeg ikke husker feil. Bildet er tatt med min iPhone på kontoret i dag og klokken fikk umiddelbar oppmerksomhet under lunsjen. Klokke på Norgesnato (eller skireima) blir garantert lagt merke til :D

IMG_0083-1.jpg

Jeg har vært her siden 2010. Det begynner å bli noen år :) Medlem nr. 502 etter hva jeg kan se. Min første presentasjon av en ny klokke her var en GMT Master. Den samme som det er bilde av i avataren min. Den ble byttet ut til fordel for en BLNR i 2013. Suben i avataren har jeg fremdeles. Det samme gjelder BLNR.

Medlem siden sep 2013.
Jeg var på utkikk etter en kronograf og opprettet denne tråden:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/chronograph-til-20-30-k.19291/

Jeg ser at det satt litt langt inne å skulle svi av mye penger (det endret seg etterhvert...)
Mitt første kjøp ble to klokker fra samme selger i nov 2013. En Hamilton Jazzmaster Chronograph som jeg beholdt i ca ett år (og som det hadde vært morsomt å få tak i igjen) og en Armida A1 diver som ble solgt etter noen måneder.
Jeg fant ingen egne bilder av disse så her måtte google hjelpe meg ;)
37334522-4o44ky2p1vgqwn53dhmdkxyb-ExtraLarge.jpg

post-22496-037705600 1337077861.jpg

Redigert:
Morsomt nok så har jeg vært medlem siden 1. august 2018, men først aktiv fra 9. januar i år. I 2018 prøvde jeg å finne ut noe mer om lommeuret jeg har arvet etter tippoldefar, og jeg skal ikke lenger prøve å skjule at det var fordi jeg ville prøve å selge det for å kjøpe et Hans Wegner spisebord. En urmaker i Kristiansand der jeg kommer fra hadde «taksert» det til 30.000 kr rundt 2008, og jeg trodde jeg hadde noe stort mellom hendene. Det stemte ikke.

I 2018 var jeg totalt uinteressert i klokker og urverk, og det var vel også derfor jeg tenkte at lommeuret var helt greit å bli kvitt. Men interessen kicka inn noe helt voldsomt i fjor høst, noe jeg også har skrevet et innlegg om her, og da begynte jeg å bruke forumet. Og jeg fikk meg ikke til å selge klokka den gangen, og gjett om jeg er glad for det nå. Og jeg fikk kjøpt det spisebordet likevel, uten hjelp fra klokkesalg. Vinn-vinn. Jeg har ikke unbokset noe, men jeg begynte forumkarrieren med et bilde av lommeuret i en boks (med åpent lokk):
IMG_0845.jpeg

Har tosifret medlemsnummer fra 2008, men jeg var så smart da at jeg slang på en initial i stedet for å kuppe det litt mer clean brukernavnet @Henrik. Nå har jeg attpåtil oppgradert etternavnet mitt etter giftemål, så den 17 år gamle Henrik var ikke veldig forutseende.

Har aldri hatt noen unboxingtråd her. I starten bidro jeg veldig lite, bare leste sporadisk og de få postene var gjerne mer moteorientert enn klokkeorientert, men nå er det gjerne litt mer bidrag.

November 2011, for å unboxe min nyervervede "gullklokke" for 25 år i samme bedrift - en altfor stor Maurice Lacroix. Jeg angrer på at det heller ikke ble en klassisk "gullklokke" på reim.

Må innrømme at jeg var veldig lite belest om klokker, annet en interessert. Jeg hadde jo ikke råd til de dyre jeg ønsket.
Solgte derfor "alt som lå i en skuff" (fra 500 til 1.500,-) og smeltet gull for å spare til min ENESTE Rolex - den jeg skulle ha livet ut!
En av annonsen var visst en fake klokke jeg hadde fått av en venn og ble slettet. Det var min start på TS...

Det har blitt mer enn én Rolex siden 2011 :mrgreen:

Medlem fra 7. mars 2014, etter å ha snoket rundt noen år. Får vel skylde på min tidligere kollega @TomB for at jeg havnet her inne…

Artig tråd dette, begynte å kikke på noen av mine gamle poster. Dette var den første klokken jeg postet, helt ny våren 2014:

IMG_1748.jpeg

Nesten litt trist å se på alle de flotte klokkene jeg har eid, som av ulike grunner er blitt solgt eller byttet. Jeg innser at jeg skulle hatt mer ro i boksen tidligere i «karrieren».