Hvor mye kan jeg få for min Breitling?

N

Ndure

Guest
Vurderer å selge Breitling Colt Auto klokka mi. Ble kjøpt for 2-3 måneder siden, mener jeg å huske. Klokka er helt strøken. Har ikke lenke, men har en helt ubrukt original gummireim. Har surfet litt på nettet, men finner ingen pris som kan gi meg en veiledning.

Noen som vet sånn ca. hva jeg kan få for den?

@Ndure. ;)

Jeg ville nå tippet på det samme som du ga for den. Eventuelt noen tusen mindre. Hvertfall min erfaring:)

Kjøpte du den ny eller brukt? Dersom den er brukt; hvilken årsmodell? Hva ga du for den? Hva er nyprisen? Følger det med boks og papirer? Er det fortsatt.garanti? Det er mange faktorer som spiller inn :)

Kjøpte helt ny i Norge. Så alt av papirer å sånt medfølger. Kostet vell et sted mellom 17 og 18. (?)
Med lenke koster den 21k.

Kjøpte helt ny i Norge. Så alt av papirer å sånt medfølger. Kostet vell et sted mellom 17 og 18. (?)
Med lenke koster den 21k.

Det er aldri godt å si hva man kan få for den, men et tap på noen tusenlapper må du nok regne med. Jeg ville kanskje ha lagt den ut for 13-14 på Finn. Da har du litt prutingsmonn :)

Ok.
Hva tror du om å ha den i 1 år også selge den. Tror du at prisen vil falle veldig mye mere da? Eller tror du at jeg har tapt det jeg "skal" tape fra jeg gikk ut av butikken? Det er jo alltid et ganske kraftig fall fra du går ut fra butikken.

Jeg ga 13500 for min 4 mnd gamle Breitling Superocean Steelfish m/ gummirem. Alt av papirer og bokser fulgte med også. Tipper du kan få rundt 12 jeg :)

Ha en finfin helg,
Marius

Ok.
Hva tror du om å ha den i 1 år også selge den. Tror du at prisen vil falle veldig mye mere da? Eller tror du at jeg har tapt det jeg "skal" tape fra jeg gikk ut av butikken? Det er jo alltid et ganske kraftig fall fra du går ut fra butikken.

Tror nok ikke den taper seg så veldig mye mer om du beholder den noen måneder til, så fremt du ikke får noen hakk eller alvorlige skraper i den :)

Breitling er notorisk kjent for å synke betraktelig i pris med en gang du tar den ut av butikken.

Jeg vil tror du ikke vil tape noe på å ha den ett år til, kanskje 1000,- max.

Tror du kan få 13.000,- for den idag, og mulig 12.000,- om ett år, om den ikke har noen hakk eller dype riper.

Jeg kjøpte en Steelfish hos AD, og solgte den 2-3 mnd senere med et pristap på 40%. Hadde jeg beholdt den ett år til, så kunne jeg fått det samme for den nå.

Det er mine erfaringer iallefall.

Om du skal kjøpe en ny klokke i butikk kan det jo ogs hende at de vil ta Breitlingen din i innbytte.

Dersom det er et kurant ur som kan få ny eier her inne eller på Finn, kan jeg ikke skjønne hvordan det kan svare seg med innbytte hos AD.

I all hovedsak er det vel for å slippe finn.no galskapen, alle innbytte forslagene osv, men jeg vil også tro at om din urmaker får en god innbyttepris på klokken din vil han tilbake gi deg en god pris på den nye klokken du skal kjøpe. Om dette blir billigere enn å selge på egenhånd for å så kjøpe ny klokke vet jeg ikke, men ettersom det finnes urmakere som tar klokker i innbytte må det da være et marked for det.

Erfaringer Jayeff?

I all hovedsak er det vel for å slippe finn.no galskapen, alle innbytte forslagene osv, men jeg vil også tro at om din urmaker får en god innbyttepris på klokken din vil han tilbake gi deg en god pris på den nye klokken du skal kjøpe. Om dette blir billigere enn å selge på egenhånd for å så kjøpe ny klokke vet jeg ikke, men ettersom det finnes urmakere som tar klokker i innbytte må det da være et marked for det.

Erfaringer Jayeff?

Det kommer nok helt an på hvilken klokke man evt. planlegger å kjøpe, samt hvilket ur man ønsker å bytte inn. Men, man kan få ganske greie dealer :) Og, som du poengterer; man slipper Finn.no-galskapen og slikt.

Erfaringer Jayeff?

Glemte å ta med galskapen på Finn i regnskapet. Det er et godt poeng. Imidlertid tror jeg ikke man uten videre kan legge til grunn det AD gjør for Jayeff, og overføre det til pasienter med mindre alvorlig sykdomshistorie :)

Må dessverre si meg enig i at du kommer til å gå på en smell med denne.
Breitling har et stort verditap når man kjøper nytt. Er man litt usikker på om man vil like klokken bør B kjøpes brukt for å teste ut.

Her ville jeg prøvd meg på finn.no hvis jeg var deg.
At det er endel tullinger der kan jo slå heldig ut også.;)

Det som er positivt er jo at prisen vil være overkommelig for de fleste. Dvs at målgruppen for dette uret vil være relativt stor.
Legg inn litt prutningsmonn så skal du se at du får noen bud du kan forhandle om.

Hvis du vil gjøre det veldig lett for deg selv kan du jo høre med Briljant watches. Da slipper du unna alt pes (til en pris).
Lykke til.

Verdi på brukt Breitling Colt auto vil jeg tippe ligger på 10000-12000 kroner siden splitter ny med papirer kan fås fra Urverket.no til kr. 15.575,-

Verdi på brukt Breitling Colt auto vil jeg tippe ligger på 10000-12000 kroner siden splitter ny med papirer kan fås fra Urverket.no til kr. 15.575,-

Man kan fint få den hos AD også til den prisen, så jeg vil ikke påstå at urverket var så fryktelig billige her. Men, prisestimatet er nok ikke så fryktelig borti natta :)