Hvordan definerer DU «sommerklokke»?

aek

Medlem
23. des. 2013
Innlegg
765
Sted
Akershus
Som nybegynner tar jeg meg i stille meg spørsmål som kan likne selvfølgeligheter for de fleste, som spørsmålet i overskriften. Men når jeg ser hvilke klokker som omtales som sommerklokker slår det meg at spekteret synes svært vidt, og at definisjonen spriker betydelig, avhengig av hvem man spør.

Selv tenker jeg - for eksempel! - om en sommerklokke at den...
  • ...behøver man ikke være redd for
  • ...kan man bekymringsløst kaste seg i Middelhavet med
  • ...passer til hawaiiskjorte og bermudashorts
Så jeg spør dere:
  1. Hvordan definerer du sommerklokke?
  2. Hvilken klokke er den prototypiske sommerklokke for deg?
  3. Hvilke(n) klokke(r) kan etter din mening aldri betraktes som sommerklokke?
Svarene deres KAN påvirke mitt neste kjøp, som sannsynligvis blir, ja nettopp; en sommerklokke...
Men da må jeg jo først vite hva det ER!
 
For meg er svaret veldig enkelt. Sommerklokke for meg er en klokke som passer like godt på stranden om dagen, som den gjør til skjorte og bukser på kvelden. Helst gummirem, men lenke er også akseptabelt. Hadde jeg hatt litt mørkere komplekser hadde rosegull på gummirem vært helt prima, men inntil videre holder jeg meg til stål og min sommerklokke nr 1

08EFFEBB-D985-4648-9CD4-78303E79F569-3176-0000042F3919699C_zps2b0d66ee.jpg


D6091369-C6E5-4286-9B38-E5751AAF1471-8826-000009E6868C250E_zps8e3113eb.jpg
 
Sommerklokker føler jeg må tåle vann. De kan gjerne være fargerike, men det er ikke et must. For meg er det lenke eller gummi som er tingen, kanskje med en anledning til å sette på en lærreim på kvelden. Om den kler nato, er det et stort pluss:) At de er behagelige er også viktig. (Der forsvinner egentlig Breitlingen - klump)
Legger ved bilder av sommerklokkene fra fjoråret. Har dessverre ingen av disse igjen i samlingen nå..:(




 
Vanntett, litt frisk, mulighet for lenke og gummi. Her er min:

6288D2F3-967F-437C-B8FA-E6E981F6E24A-5181-000001A4ED628EC0_zps8029ac13.jpg
 
Jeg hadde to sommerklokker i fjor... Og kjempefornøyd med det:cool:
gtPbLEI.jpg
¨
wbDM41C.jpg


Disse ble kjøpt inn før sommerferien og solgt rett etter.

Det bør være en klokke som er vanntett til 100m+ og med skrukrone.
Det bør også være en klokke du kanskje ikke er så redd for om den skulle bli skadet.
Kanskje kjøpe noe du ellers ikke ville kjøpt, og kanskje noen spreke farger.
Klokken bør være på lenke eller gummi.

I år er jeg litt usikker på hva slags klokke jeg ønsker å smykke meg med, men kanskje jeg allerede har svaret:rolleyes:
5xCcEZr.png
 
Min definisjon

Vanntett nok til å bade... Easy as that!

Fant frem et gammelt bilde av samlingen, og dette må være fasitten

Speedyen til varme dager i innlandet (Les: Bilturer, shopping og late dager på balkongen)
Datejusten til ferien og strandliver (Les: Vanntett nok til å bade, men akkurat classy nok til å passe skjorte på kvelden)
Superavengeren til de dagene man bare føler for det (Les: Big flashy badass klokken :mrgreen: )

021-LgzTVYn_zpsa4663e84.jpg
 
Sommerklokker?
Eg har bare helårsklokker.
Må vere vantett seff - noe alle mine klokker er.

Den klokken som gir "feelingen" den dagen er dagens klokke, om det er sommer,høst,vinter eller vår.

Trikset er dermed å ha litt variasjon i boksen, alt etter feelingen:):mrgreen:
 
For meg er svaret veldig enkelt. Sommerklokke for meg er en klokke som passer like godt på stranden om dagen, som den gjør til skjorte og bukser på kvelden.

+1'er denne jeg. Fullkommen allrounder, høyt elsket men uten at jeg får angst over eventuelle riper av den grunn.

IMAG0073_1_zpsef35547d.jpg


I og med at denne aldri skal selges forblir den vel sommerklokken i overskuelig fremtid.
 
Hørte jeg Orange Monster? Kommer nok til å gå i både Speedy og Superocean Heritage for min del i sommer, og stikkordene er lenke eller gummstropp. Skinn gjør seg ikke godt for meg i varmen. På stranda blir det monsteren. Den tåler gode mengder vann, og er billig nok til at det ikke er verdens undergang om det skulle skje noe med den.
 
Kommer nok til å bruke alle klokkene mine om sommeren også, men til stranda blir det denne:

54GLSEP.jpg


Til andre godværsdager ser jeg for meg at denne kan glitre fint i sola:

S8YdXgz.jpg