Hvordan er dine klokke-rotasjons-rutiner?

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Innlegg
3.252
Sted
Asker #nessuno_79
Har slått meg at selv om vi alle deler mer eller mindre samme diagnosen, så er det jo selvsagt like mange nyanseforskjeller og preferanser. Og selv har jeg ingen utpregede rutiner eller antall dager jeg bruker hvert enkelt ur osv, men når jeg etterhvert har hatt gleden av å treffe flere her inne på GtG`s og NURK osv så har jeg jo forstått at enkelte følger ganske så strickte rutiner, og enkelte har sågar en mandagsklokke, en tirsdagsklokke osv osv

Så, har du noen rutiner for hvordan ting i klokkeboksen roteres innom håndleddet? eller Er du som meg som går etter den gamle innfallsmetoden og baserer alt på dagsform ...
 
Alt går på magefølelse den enkelte dagen og når en klokke ikke har blitt brukt på en stund tar samvittigheten over :) Kommer også litt ann på hvilke klær som dras ut av klesskapet, noe som også går på ren impuls.
 
For meg er følelsene som bestemmer. Jeg kan ha en bestemt klokke på armen i et par dager, for så å måtte rotere hele boksen på en ettermiddag. Det finnes ingen fasit eller system i "galskapen" utover at jeg kan fastslå en eneste ting: Jeg er ingen ènklokkemann.
 
Er dette en tråd man kanskje skal få lov til å flytte "ut i det fri"? :)

Ja selvfølgelig Juice, bare jeg som har levd i en SP-boble i det siste, så definintivt slipp tråden fri!;)

Edit: skjer dette på magisk vis at den flyttes over, eller lager jeg bare tilsvarende tråd "der ute"?

Edit#2: Tydeligvis magiskt Juice;)
 
Redigert:
Prøver å gi alle wristtime ila uka. Stort sett Rolex på jobb. Skinnreim om kveld og helg, samt AP ved flest mulige høve..
 
Velger det som passer for dagen og dagsformen. Men jeg må si at nyanskaffelsene får mesteparten av tiden helt til det kommer noe nytt inn... And that`s how the story goes! :)
 
Blir som oftest det som passer best til dagens gjøremål. Må jo også innrømme at det fort kan gå en ukes tid mellom hver gang jeg bytter klokke, men det har mest med boksens nåværende innhold å gjøre :)
 
Bruker ofte samme klokke to dager på rad, men ikke lenger... Velger ny etter innfallsmetoden, men har noen som egner seg bedre for pent tøy på jobben og andre som passer bedre til casual i helgen...
 
Jeg bruker klokkeren etter innfall. Plutselig er det en jeg kommer på, å så er det bare å tusle bort i boksen(e), å hente frem. Akkurat nå er siste anskaffelse Seiko Marinemaster 300 mest på armen. Jeg må vel innse at jeg er en samler, så det er ikke viktig for meg å ha alt i jevn rotasjon. Jeg kan godt bare kikke på en klokke og legge den ned igjen også.
 
Har 3 mekaniske som jeg rullerer systematisk på for å unngå at de stopper.. På jobb kjører jeg annenhver dag Seiko Spork eller Orient Mako Xl som 'beaters'. Og en Hamilton Jazzmaster Lord (7750 valjoux) som jeg slenger på når jeg kommer hjem. Må få ordna meg en Winder.. :)

Kay.
 
Av det lille som er å rotere på så går det i stort sett i mek. dykkere på jobb - Seiko Tuna can, Dievas eller Seiko 7002.
Men da gjerne over to-tre dager for å ikke fremstå som helt gal efter de to-tre dagene tester jeg med å bytte fra lenke til nato eller vice versa eller annen badeklokke.
Når det, som nå, pusses opp en del hjemme går jeg rett på Eric Koston g-shock. Skulle det en sjelden gang oppstå behov for dressur så er det nå på plass med.

Oppsummering - har aldri hatt med "ekstraklokke" på jobb for å bytt ila dagen her.
Skifter også sjeldent ur når jeg kommer hjem hvis det ikke skal pusses opp.
 
Rotasjonen min er omtrent 100% følelsestyrt, men med tanken i bakhodet om at alle bør få armtid iløpet av uken. Men det hender rett som det er at jeg går en uke i strekk med samme klokke, som jeg har gjort denne uken med den nye hulken. :)
 
Velger ofte klokke utifra antrekk og aktiviteter. Prøver stort sett å gi alle klokkene i boksen armtid gjennom uken, men har til tider merket det er vanskelig ettersom at det er to favoritter som utmerker seg i boksen. :)
 
Mandag(gym): G-Shock.
Tirsdag: DS Action Diver.
Onsdag: DS Action Diver.
Torsdag(kunst og håndtverk): G-Shock.
Fredag: DS Action Diver.
Lørdag: Varierer alt etter situasjon.
Søndag: Varierer.

De dagene jeg er på skytebanen er det som regel G-Shock, men det hender at Certinaen blir dratt fram.