Hvordan finne ut grad på ETA urverket?

2824 kommer i standard, elaborè, top og chronometer.
For det vanlige øyet er det bort i mot umulig å se forskjell.
Det er justeringer, selve fjæra og støt sikkerheten som er noen av de mest markante forskjellene.
Dekorasjoner på roteren er vel det eneste stedet man kan se forskjell på verkene på.

Eneste sikre måte å finne ut dette på er nerdenettsteder som dette, hvor det alltid er noen som vet eller hos ad'ene, hvor de ofte har en mer detaljert oversikt over versjon av verket, forventet presisjon, etc.

Jeg tror forøvrig at det er riktig å anta at dette er en standard utgave av verket.
Men Tissot gjør justeringer av verket som gir det rimelig god presisjon. Jeg har den gamle versjonen av uret og det går meget godt.
:D:D:D

Top og Chronometer er vel det samme verket. Eneste forskjell er sertifiseringen.

Her er en god artikkel om dette.

Ellers vet jeg ikke hvilken versjon som sitter i Tissot'en din.

Takk for svar! Godt å høre det går godt :) Føler jeg er blitt litt bortskjemt, da min arbeidsklokke Certina DS Action Titanium kvarts nå går 10 sek for fort etter 4 mnd :eek: Regner uansett med at et gjennomsnittelig automat ur ikke kan sammenlignes med et godt ETA kvarts når det gjelder nøyaktighet over så lang tid?

Et billig quartsur er, ironisk nok, ofte mer presist enn selv et automatikk chronometer.
Men det kan ikke måle seg verken i estetisk nytelse eller ren go'følelse.
Likevel er et godt justert eta verk mer enn presist nok for alt annet enn atomfysikk.:D

Send en Mail til Tissot å hør med de;) Evt en av salgsrepresentantene deres hos Swatch Group Nordic, de vet det nok, og vis ikke kan de nok ganske greit finne det ut:) Jeg tipper det er standar utgaven du får levert med Seastar modellen;)