Hvordan kjøpe Mühle Glashütte SAR Flieger

Medlem
27. mars 2018
Innlegg
8
Sted
Norge
Hei!

Har lenge villet investere i en Mühle Glashütte SAR Flieger Chronograph men har etter litt research funnet ut at det ikke finnes noen forhandlere i Norge som fører Mühle Glashütte. Jeg har mulighet til å kjøpe rett fra dem i Tyskland men da påløper jo fort 25% mva. Jeg skulle ønske man slapp slikt på varer som ikke er tilgjengelig på annet vis i Norge men det er nå så.

Er det noen som har noen forslag til alternative løsninger? Det er forsåvidt billigere å ta en dagstur til Tysksld for å plukke opp klokken men er det ingen måte å få bestilt opp klokken til Norge via en forhandler på et vis?
 
Hvis du tar deg en tur til Tyskland er det veldig lett å få returnert tysk 19% Mwst. Kjøpte en Nomos Tangomat GMT i Nomos sin butikk i Glashütte. De fylte ut et skjema for meg som jeg fikk stemplet på tollkontoret på flyplassen i Berlin. Returnerte skjemaet når jeg kom hjem og etter noen dager kom pengene for MwSt inn på konto
 

Kult! Hvis tysken min sitter enda påstår de at klokken er ny? Hvorfor er den såpass mye billigere enn prisen Muhle Glashutte selv skal ha for den?

Det gjorde de i hvert fall da jeg spurte i januar.

Genialt. Har send dem en melding. Du har altså brukt watchdeal.de tidligere? Fornøyd?

Tusen takk!
 
Kult! Hvis tysken min sitter enda påstår de at klokken er ny? Hvorfor er den såpass mye billigere enn prisen Muhle Glashutte selv skal ha for den?



Genialt. Har send dem en melding. Du har altså brukt watchdeal.de tidligere? Fornøyd?

Tusen takk!

Vurderte en Seebataillon GMT, men ble ikke handel. Ser nå at de hadde skrudd opp fraktprisen ganske kraftig ifht det som sto i annonsen (970 kr)
Screenshot_20180328-094634.png