Hvordan klokke bruker dine barn? :)

Medlem
20. juni 2012
Hvordan klokke kjører dine barn? :) (sleng gjerne inn bilder)

Min eldste (8 år) kjører en Casio LW200. Og jeg har lovet han en ny og finere klokke dersom han klarte å ha sin Casio klokke i over et år. Noe han virkelig har klart! Og er derfor på jakt etter en ny klokke til han.

(Casio LW200 er VIRKELIG solid.. han har hatt den på handa i over 1 år, badet med den.. kjørt sklier på badeland, solet seg, og lekt vilt med den. Med unntak av noen riper her og der er den i perfekt stand! Anbefales til andre barn=)

Han har jo veldig lyst på en klokke med rustfritt stålbånd nå. Og jeg vil jo som klokkenerd at han helst skal ha en mekanisk klokke. Finnes det noe slikt?

Har sett litt på Seiko5 modellene. Men er usikker på om noen av stål-lenkene til modellene vil kunne gjøres så små at de passer en så liten arm? Alternativet er jo å kjøpe en nato-rem på en slik seiko klokke.

Noen som har noen forslag?

(Minstemann min kjører en billig 5atm klokke til 50,- på ebay. Denne tåler også mye juling/vann, men minstemann er kun 5 år og har flere ganger "mistet" klokka i rotet, så han får nok beholde denne litt til.. :) )

-Kay-

Min 13-åring bruker Black Monster med lenke. Har brukt den siden han var 11. Han har tynne håndledd, men det gikk fint å korte den inn slik at den passet.
Kjøpte opprinnelig en Hamilton Khaki Field 38 mm til han, men etter en tid erklærte han at det var Black Monster som var klokken han egentlig ønsket seg. Jeg var svak og la ut en WTB på sonen. Det varte ikke før monsteret var på plass. Hamiltonen ligger fremdeles ubrukt i boksen sin.

Edit: Håndleddet er nå 15 cm.

BM_bandy.jpg

Redigert:
Jeg liker å tro at mine barn ikke er mer aktive enn andre barn, men etter å ha byttet utallige remmer på Victorinox-klokkene fant jeg ut at det fikk være nok.

Sønnen min på 8 har en skikkelig beater

Mens datteren min på 6 fortjente noe som er en ekte prinsesse verdig;)

Jeg liker å tro at mine barn ikke er mer aktive enn andre barn, men etter å ha byttet utallige remmer på Victorinox-klokkene fant jeg ut at det fikk være nok.

Snobbe-pappa ! :) Du kan vel ikke tilfeldigvis adoptere meg?

Hehe, sånn skal det være ja. Jeg har en sønn på 1 år og to uker. Tror det blir en Explorer 1 39mm på han etter hvert. Dvs jeg vet det, for jeg har den liggende og venter. Må vel bli til konfirmasjon eller noe.

Utrolig flotte klokker unga dine kjører Mogens! :) Bruker dattera di den klokken på skolen og?

-erikssen

Min sønn på 14 bruker Seiko SKX007. Den har fungert fint med gummirem, men nå bytter vi til jubileelenke, etter hans ønske.
Tidligere brukte han Seiko SKX005 (tror jeg den het) Siden han ikke blir mindre med årene, har jeg bare økt størrelsen på samme modellen.
Selvfølgelig ligger det en Rolex Sub fra fødselsåret hans liggene på lur:D

Gutt på ni bruker en Seiko Automatic som jeg ikke husker modellnr på, litt mindre enn SKX 009:
DSC_0004_zps2ccb293e.jpg