Hvordan rense lær-reimer?

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Trondheim
Gikk en tur på butikken nå nettopp, merket umeddelbart at jeg ble svett under reimen.
Sånn går egentlig dagene, begynte plutselig å tenke hvordan jeg skal kunne rense dem?

Prøve å google litt, kom over dette: http://www.ehow.com/how_5059335_clean-leather-watch-band.html .

Men bør jeg prøve på dette?
Har diverse reimer som kunne trengt en liten rens, alt fra krokodille til vanlig kalv.
Alt av tips mottaes med stor takk!:D

Jeg er litt rar... jeg forsøker for det meste å styre unna limte remmer og sørger for å få dem på en diver med jevne mellomrom og dusje med dem, såpe dem inn med litt dr greves og har det fint med det.

Kanskje ikke noe man skal gjøre med semsket skinn akkurat.

Ville nok heller ha anbefalt prosessen på websdien der, virker litt tryggere enn hvordan jeg gjør dette ;)

Takk!

Kanskje jeg skal prøve metoden over der, poste litt bilder av prossessen?
Eller skal jeg ta metoden din og poste bilder? :cool:

Takk!

Kanskje jeg skal prøve metoden over der, poste litt bilder av prossessen?
Eller skal jeg ta metoden din og poste bilder? :cool:

Vanligvis sier man: "Pics or it didn't happen" her inne, men hvis du prøver metode nummer to, så skal vi tro deg uten.

Men jeg hører gjerne om erfaringer med bakepulvermetoden. Jeg forsøkte bakepulver (uten vann) for å få lukt ut av en gammel klokkeboks en gang. Det funket for så vidt bra bortsett fra da naboen kikket inn gjennom vinduet og jeg stod der med boksen med hvitt pulver.

"Rub saddle soap on the watchband, working it into the leather. Wipe off any excess. This will restore the natural luster of the leather. Saddle soap is available at tack shops and many boot sellers."

Får man tak i "sal såpe" i Norge?