Jeg har avtalt å kjøpe en Rolex Submariner av en privatperson. Har sett bilder av klokken på nett, men er ingen ekspert når det gjelder å skille en fake klokke fra en ekte. Har snakket med selgeren som virker som ærlig og real fyr, men han har selv kjøpt den av kamerat, og det medfølger ingen kvittering eller papirer for klokken, og den nøyaktige alderen på klokken er uviss.
Prisen virker fair (ikke spesielt billig, men heller ikke dyr), og selgeren sier at klokken går veldig nøyaktig. Jeg har ingen grunn til å tvile på ham, men det er alltid en risiko for en selger kan være i god tro selv om klokken ikke er original.
Er det noen som har noen kjappe sjekkpunkter for å skille en ekte 14060M fra en fake?
Alle svar mottas med takk.
Prisen virker fair (ikke spesielt billig, men heller ikke dyr), og selgeren sier at klokken går veldig nøyaktig. Jeg har ingen grunn til å tvile på ham, men det er alltid en risiko for en selger kan være i god tro selv om klokken ikke er original.
Er det noen som har noen kjappe sjekkpunkter for å skille en ekte 14060M fra en fake?
Alle svar mottas med takk.