Hvorfor drømmer jeg om 10 år gammel Land Rover discovery.....

Medlem
5. mai 2009
Sted
Oslo
Med 4 liters v8, 400g co2 utslipp, 0-100 på 12,5 sek, 180ish hk og et fortreffelig forbruk på ca 2,27l/km i byen ?

Tror jeg skal klare å styre unna noe sånt tull nå, men virker ekstremt fristende å bytte ut V70'en med noe slikt.. av en eller annen sprø grunn.

Dieselene er jo vesentlig rimeligere, men har ikke hørt så mye positivt om dem. Men mulig det er litt "overtro" involvert der ?

Om trangen skulle bli for sterk, har en kamerat en slik som skal selges. (Forøvrig tidligere eid av Kurt Oddekalv, om det er et argument for noesomhelst) Send PM om det er aktuelt. Jeg hadde dieselutgaven i flere år, og var godt fornøyd med den.

Fordi du er syk.

;)

Neida.

Fordi disse bilene, til tross for dårlig kvalitet, har bøtter med sjarm, karisma og unike terrengegenskaper.

Forstår deg godt - Kjør på :D

Du er nok lei av å dulle med V70 som er en femi-suv. Du vil ha en skikkelig bil av den gode gammeldagse sorten.

Kjørte denne tidligere. Fin bil som ikke satt seg fast med det første.

nissan_patrol_800.jpg

... Dieselene er jo vesentlig rimeligere, men har ikke hørt så mye positivt om dem. Men mulig det er litt "overtro" involvert der ?

Td5-motoren i Disco 2 er en bra og driftsikker motor. Land-Rovers egenproduserte dieselmotorer 200Tdi, 300Tdi og Td5, som sitter i Disco 1 og 2, er uttrolig nok meget bra motorer alle sammen!

... by the way. Hvis lurer på noe om LR, kan jeg på det varmeste anbefale det norske Land-Rover forum http://www.lrforum.com/forum/.
De er vel så kompetente på Land-Rover, som Tidssonen er på klokker.

Masse gode svar her, dessverre ingen som pekte i retning bort fra LR Disco, så da får man bare se hvor høna sparker fremover.

Det er merkelig at biler er så vanvittig irrasjonelt... fornuften sier jo selg v70, selg 911 og kjøp en eller annen teit koreansk bil med 7 år garanti og sett pengene i banken i disse usikre tider.

Men hvor moro hadde det vært da...... nei får se, må få gitt V70en litt TLC og få den salgbar uansett tilfelle før noe som helst kan skje.

Jepp, den er vond å kjøre, dårlig skrudd og lite miljøvennlig men det gir vi f... i fordi den er kul:cool:

Hehe...

Vond å kjøre, tja, har bare kjørt forrige generasjonen disco og den var jo strengt tatt veldig komfortabel. Ikke noe å kjøre fort i svingene med, men det har jeg andre biler til :).

Nuhvel, vi får se. KAnskje en d2 med diesel er en mer fornuftig bil om den har fått nye topper og alt det der, både forsikring og forbruk på v8ern er jo komisk.