Hvorfor har ikke Panerai "navn" på sine modeller?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Først må jeg bare få sagt at jeg ikke er noe Panerai- entusiast, og stiller meg forsåvidt som en "nybegynner"

Men det jeg lurer på er om det er noe spesiell grunn til at Panerai har valgt tall kombinasjoner til modellene deres!

Det jeg synes er så fint med Breitling, Rolex, Omega er at navnene gjør klokkene litt mer personlig!

Det sier meg fint lite om en Panerai om den er 320, 321,111,112,312, utenom at jø høyere nummer jo dyrere ??

Jeg føler ikke jeg får noe forhold til dette på samme måte som med Submariner, Superocean, Seamaster... you name it!

Hva tenker og mener folket ?;)

Det gjør det vanskeligere for sånne:
flipper.jpg
å huske modellene fra hverandre ;) :p

Panerai har jo nettopp navn på sine modeller: Luminor, Radiomir, Submersible etc. Hver med sine respektive undermodeller.
Eks: Luminor Base, Luminor Marina, Luminor GMT, Luminor Power Reserve, Luminor Chrono osv. Det er slik modellene er listet på panerai.com

Det er vel bare at Paneristis liker best å referere til modellene med nummer :p

samme greia med rolex. submariner kommer jo ikke bare i stål med svart bezel

arrester meg hvis jeg tar feil

Panerai har jo nettopp navn på sine modeller: Luminor, Radiomir, Submersible etc. Hver med sine respektive undermodeller.
Eks: Luminor Base, Luminor Marina, Luminor GMT, Luminor Power Reserve, Luminor Chrono osv. Det er slik modellene er listet på panerai.com

+1:D