Hypen som smuldrer?? Milgauss GV

Medlem
21. feb. 2008
Sted
3970 LANGESUND
Prisene på disse har rast nedover og nedover siste tiden. Er de ikke noe å satse på eller vil prisene stige som de øvrige Rlx klokkene?:) Det er vel tvilsomt at de vil følge sine forgjengeres fotspor i prisutvikling men man kan aldri vite? Det er ikke så mange av dem som ligger ute for salg, ihvertfall ikke her til lands.
HPIM0133.jpg

Det er ikke så mange til salgs, men jeg tror heller ikke at det er solgt så fryktelig mange av dem. I hvert fall ikke i forhold til andre modeller fra Rolex. Med sitt noe spesielle utseende, er det nok en klokke for de som er spesielt interesserte. For ikke å snakke om at Milgauss i utgangspunktet er en klokke for "fanatikerne" :p

Det er en tøff klokke, som ble veldig hypet opp. Jeg har selv forsøkt å få rabatt på en slik, men AD var ikke så veldig villig, da disse (visstnok) var veldig etterspurte. Nå skal det sies at samme AD forsøkte å få en kompis av meg til å betale fullpris for en stål Daytona, med argumentet om at det var laaaange ventelister på dem (i mars 2011).

Men, uansett... Det virker rett og slett som om lufta er gått litt ut av den bobla denne modellen levde i en stund. Noen som har et annet inntrykk?

Har samme inntrykk selv. Likte den godt hver gang jeg prøvde den, men hadde samtidig en følelse av at det var markedsføringen og ikke uret jeg hadde falt for.

Jeg har ikke fått med meg at prisen har gått noe ned på disse.... De ligger som regel et sted mellom 35 og 40 på finn. Hvor Briljantwatches har de nærmest 40 og private er nærmere 35. Det ligger jo forresten en brukt til salgs her på forumet for 38.

Selv må jeg si at Milgauss med grønt glass ikke er min ting, men det betyr jo ingen ting :) Tror personlig ikke at det kommer noe drastisk prisfall, selv om den ikke er like "hot" lenger.

Selv er jeg i markedet og på vei til å anskaffe en milgauss, dog uten det grønne glasset og med en litt annen farge på skiven :) Den synes nå jeg er mye penere og mer unik enn GV´n. "Alle" som har milgauss kjører jo varianten med sort skive og grønt glass. Vil du skille deg ut, kjør tidenes sommercombo med hvit skive og orange markører/sekundviser :)

Blandet forhold til denne jeg også. Står et stykke ned på min liste over Rolexmodellene.
Dog hadde jeg hatt rikelig med likvider og et antall 'must haves' før, så...

(så veldig hypet har den vel aldri vært, eller?)

Tar seg jo bra ut med penstasen også, og ikke bare på labben.

Daniel-Craig-Rolex-Milgauss.jpg

1.jpg

3.jpg

Og hvem her inne hadde takket nei til denne (vintage modell - ref 6541)????
PC-Philipp-6541bliksem.jpg

Jayeff oppsummerer vel dette ganske bra. En hypet klokke for de spesielt interesserte.:)
Synes forøvrig vi ser alt for lite til disse modellene.

...

Selv er jeg i markedet og på vei til å anskaffe en milgauss, dog uten det grønne glasset og med en litt annen farge på skiven :) Den synes nå jeg er mye penere og mer unik enn GV´n. "Alle" som har milgauss kjører jo varianten med sort skive og grønt glass. Vil du skille deg ut, kjør tidenes sommercombo med hvit skive og orange markører/sekundviser :)

Den varianten er nydelig. Hadde den selv og satte den, bl.a., på henholdsvis rød og olivengrønn nato. Det passet den perfekt! Dessverre solgte jeg den, til fordel for noe annet. Nå fikk jeg lyst på Milgauss igjen...

Du og din fascinasjon for gammalt spikerstål! :p

Jeg synes faktisk ikke den vintage-versjonen der var særlig pen. Interessant, ja, men ikke pen.

er ikke noen fan av Rolex - solgte explorer II før sommeren og har ikke savnet den. Denne derimot var veldig pen. Smaken er som baken, men en nett og velformet en som denne kan umulig være feil?:D

Gratulerer forresten jayeff med 3 000 innlegg. Hva gjør du på fritiden?;)

Er det ikke heller "spådd" at Milgauss med hvit skive kan bli litt verdt i lengden, da det er solgt enda mindre av den..?

Er det ikke heller "spådd" at Milgauss med hvit skive kan bli litt verdt i lengden, da det er solgt enda mindre av den..?

Vet ikke. At det er solgt mindre av den, kan jo tyde på at den ikke har vært så populær (uten at jeg helt kan forstå det). Det har jo ikke akkurat vært leveringsproblemer på den modellen.

Det er vel typisk de litt mindre populære modellene som i ettertid viser seg å gi best avkastning, da det ikke blir solgt like mange av de...

Selv tror jeg vel det er en "far shot" så lenge modellen ikke forsvinner fra sortimentet til Rolex i løpet av kort tid.

Grunnen til at jeg kommer til å kjøpe akkurat denne klokken er at det er den i mine øyne kuleste og mest spennende sportsklokken fra rolex med hvit skive. De andre blir fort litt kjedelige, men kontrasten med børstet/blankt stål og orange markører er rått!!

Milgauss GV var veldig etterspurt en periode.. 2-3 år siden. Bruktprisene var på høyde med Daytona, og kanskje litt over også. Den var veldig vanskelig å få tak i, og det var mye mystikk rundt denne klokken.

Her er en kjekk scene fra NCIS Los Angeles :)

[video=youtube;b-M8pDSovhw]http://www.youtube.com/watch?v=b-M8pDSovhw[/video]

For iPad brukere: http://www.youtube.com/watch?v=b-M8pDSovhw