I´m in love

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Jeg har alltid av en eller annen grunn hatt en forkjærlighet for rene urskiver med romertall. Jeg liker med andre ord klokkene litt klassiske.
Den klokken som for meg har symbolisert toppen av dette er ALS sin "Richard Lange":

Lange.jpg

Prisen på denne klokken er imidlertid høyere enn det jeg er villig til å betale for en klokke. At denne klokken bare finnes i edelt metall bidrar jo også til den høye prisen. Jeg foretrekker i utgangspunktet stål i klokkene fordi en klokke for meg er et mekanisk underverk og ikke et smykke og dessuten fordi stålet er mye hardere enn gull (og også hardere enn platina) og derfor mer motstandsdyktig mot riper.

Hvor vil jeg hen med dette. Jo, jeg vil bare gjøre dere oppmerksomme på den, for meg, største nyheten på Basel 2011, nemlig Glashutte Senator Automatic:

Glasutte-Original-SS-Senator-177x300.jpg

Jeg synes denne klokken er perfekt. Klassisk, ren og pen og selvfølgelig med Glashuttes inhouse verk. (De har av en eller annen grunn valgt å bruke caliber 39 i stedet for caliber 100 som var i den forrige modellen, uten at det ødelegger noe som helst for meg)
Jeg har ikke sett prisen på denne ennå, men vil gjette at den vil ligge på ca. 25% av prisen på Richard Lange.
Nå er det bare å få Tidemann til å ta inn et eksemplar for å få mulighet til å kjenne den på hånden.

Jeg er helt med deg!
"Richard Lange" er en av de mest perfekte ur som finnes!:D:D:D

Rundt 200´ for Richard Lange. Som sagt er ikke prisen for Glashutte Senator ute ennå, men vil tippe rundt 50-60`.

Jeg har et uavklart forhold til romertall på armbåndsur, men jeg ser jo at begge disse er nydelige eksemplarer :D

Jeg synes romertall på klokker kan være riktig pent. Ikke trenger det å koste allverden heller:
spb011j2.jpg

Langen er for øvrig beyond nydelig.....

God morgen, Celter!
Der la du inn innlegg mens jeg leste!
Datejust er nydelig med romertall. Konemor har det på sin Lady DJ tt.:D

Celter!

Den siste av de tre.
naaaaaaaise!
Dette burde jeg sikkert vite, men hvem har laget denne? Kan du skrive noen ord om den, og kanskje et wristshot? Tourbillon?

mvh!